شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده ماهشهر:‌ فاضلاب وارد خانه مردم خوزستان شده و امکان رعایت بهداشت ندارند

 

با ادامه جریان آب ناشی سیلاب در شهرهای خوزستان، گزارش‌ها حاکی از گرفتاری مردم در خانه‌ها به دلیل آب‌گرفتگی و نیاز آن‌ها به جیره‌‌های غذایی است. همزمان نماینده ماهشهر اعلام کرد در چندین شهر فاضلاب وارد خانه‌های مردم شده و امکان رعایت بهداشت ندارند.

روز پنجشنبه ۱۳ آذرماه در حالی همچنان جریان سیلاب و آب‌گرفتگی ناشی از بارش‌ها در چندین شهر خوزستان ادامه یافته که محمد سبزه‌زاری،‌ مدیرکل هواشناسی استان،‌ هشدار داده یک سامانه بارشی جدید از روز شنبه وارد خوزستان می‌شود و دما نیز کاهش خواهد یافت.

این در شرایطی است که بر اساس تصاویر منتشرشده در رسانه‌های اجتماعی بسیاری از ساکنان شهرهای گرفتار سیلاب یا در خانه‌های خود گیر افتاده‌اند و یا وضعیت سکونت آن‌ها در اقامتگاه‌های موقت مساعد نیست.

خبرگزاری مهر روز چهارشنبه نوشت که شهروندان به دلیل عدم امکان ترک منزل خود در حال دریافت جیره‌‌های غذایی هستند.

از سوی دیگر حبیب آقاجری، نماینده ماهشهر در مجلس،‌ به مهر گفته است:‌ «تجهیزات،‌ امکانات و وسایل زندگی خصوصا وسایل برقی شهروندان به خاطر آب‌گرفتگی از بین رفته است.»

او افزود آب بارندگی با فاضلاب ترکیب و وارد خانه‌های مردم شده است.

پیشتر رییس مرکز بهداشت غرب اهواز نیز به همین مساله اشاره کرده و در مورد شیوع بیماری‌های عفونی و میکروبی میان شهروندان هشدار داده بود.

اکنون به گفته نماینده ماهشهر، مردم در شهرهای امیدیه،‌ هندیجان،‌ ماهشهر،‌ بندر امام و چمران مشکل «جدی» فاضلاب و آب شرب دارند.

آقاجری هشدار داد: «این وضعیت موجود دیگر رعایت بهداشتی برای مردم منطقه نگذاشته و در این شرایط کرونایی آب فاضلاب وارد زندگی مردم شده است.»

این در حالی است که مقام‌های ارشد استان از جمله غلامرضا شریعتی،‌ استاندار، همچنان از جذب بودجه و اعتبار برای رسیدگی به آسیب‌دیدگان سخن می‌گویند.

در ویدیوهایی که در رسانه‌های اجتماعی از مصاحبه شهروندان در شهرهای گرفتار سیلاب منتشر می‌شود، آن‌ها از «تبعیض» و «محرومیت» گلایه می‌کنند.

پیشتر شهردار اهواز گفته بود که جریان آب سطحی در این شهر «مشکلی دیرینه» است که با وجود تجویز اختصاص چهار هزار میلیارد تومان از صندوق توسعه ملی اعتباری برای آن داده نشد و فاز عملیاتی صورت نگرفت.

اکنون به نظر می‌رسد با تخریب وسایل برقی و گرمایشی شهروندان و گرفتاری آن‌ها در خانه‌هایشان،‌ موج جدید بارش از شنبه مشکلات موجود را تشدید کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More