شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده خامنه‌ای در قرارگاه امنیتی سپاه پاسداران: می‌توانیم در بیست و چهار ساعت اسرائیل را نابود کنیم

علی شیرازی، نماینده علی خامنه‌ای در قرارگاه ثارالله و نماینده پیشین او در نیروی قدس، تهدید کرد که سپاه پاسداران می‌تواند اسرائیل با خاک یکسان کند و گفت: «اگر اسرائیل دنبال ماجراجویی باشد در کمتر از ۲۴ ساعت می‌توانیم این رژیم را نابود کنیم.»

نماینده خامنه‌ای در قرارگاه ثارالله، قرارگاه امنیتی سپاه پاسداران ویژه تهران، با تاکید براینکه «ما مطمئن هستیم جوانان ما روزی جهان بدون اسرائیل را می‌بینند»، گفت: «ما آبروی خود را برای اسلام گذاشته‌ایم و با تمام قدرت اعلام می‌کنم سپاه این قدرت را دارد که اسرائیل را با خاک یکسان کند.»

تهدید نماینده خامنه‌ای در قرارگاه امنیتی سپاه پاسداران علیه اسرائیل یک روز پس از آن بیان شد که حسین سلامی، فرمانده کل سپاه پاسداران، نیز با بیان اینکه انفجار‌های اخیر در مراکز حساس اسرائیل و ایجاد اخلال در تجارت دریایی این کشور یک دومینو بود، گفت که این انفجارها «می‌تواند تکرارپذیر» باشد.

علی شیرازی نماینده خامنه‌ای در قرارگاه ثارالله نیز که شامگاه پنج‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ماه در در ارتباط با «روز قدس» در اصفهان سخنرانی می‌کرد، گفت: «ما امروز توانایی موشکی‌مان به حدی است که می توانیم خاک اسرائیل را هدف قرار دهیم و ما توانایی نابودی رژیم اسرائیل را داریم.»

او اضافه کرد که «قدرت نظام اسلامی به مراتب بیشتر از گذشته است و امروز مردم غزه و حزب الله قادرند که با موشک‌های خود اسرائیل را به لرزه درآورند» و «اگر اسرائیل دنبال ماجراجویی باشد کمتر از ۲۴ ساعت می توانیم این رژیم جعلی را نابود کنیم».

او همچنین گفت که آمریکایی‌ها و اسرائیلی‌ها از ایران  می‌ترسند و با کشتن قاسم سلیمانی در شب این ادعا را ثابت کردند.

نماینده خامنه‌ای در قرارگاه امنیتی ثارالله سپاه پاسداران، تشکیل گروه‌های شبه‌نظامی در لبنان، عراق، سوریه و یمن را «بسیج جهانی اسلامی» خواند و گفت: «حزب‌الله، فاطمیون، زینبیون و انصارالله با قدرت ایران اسلامی شکل گرفته‌اند و هرچه جلوتر آمدیم قدرت ایران بیشتر شد.»

علی شیرازی که در دوره فرماندهی سلیمانی در نیروی قدس، نماینده علی خامنه‌ای در این نیرو بود، هدف از نام‌گذاری «روز قدس» را تسلیح گروه‌های فلسطینی توصیف کرد و افزود: «نمی دانستند نام‌گذاری روز قدس به معنای بسیج اسلام و شکل‌گیری نیرویی به نام سپاه قدس است که قاسم سلیمانی دست مردم کرانه باختری رود اردن و مردم غزه را با اسلحه پُر کرد.»

او همچنین به تامین تسلیحات حزب‌الله لبنان اشاره کرد و گفت: «سلیمانی، حزب الله را تقویت کرد به طوری که [اسرائیلی‌ها] دور فلسطین را از ترس دیوار کشیدند.»

حسین سلامی، فرمانده سپاه پاسداران، نیز شامگاه چهارشنبه ۱۵ اردیبهشت در بخشی از مصاحبه تلویزیونی به نقش نیروی قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، در جنگ‌های دو دهه گذشته عراق، افغانستان، لبنان، سوریه، یمن، و درگیری گروه‌های فلسطینی با اسرائیل اشاره کرد.

سلامی با بیان اینکه «سیاست دشمنان این بود که به کشورهای منطقه حمله کنند و فینال این کار هم جمهوری اسلامی ایران باشد»، گفت که این استراتژی خطرناک می‌توانست موفق شود و کار نیروی قدس این بود که این اجزا مستقل را در یک آرایه یکپارچه و مستقل دفاعی قرارداد و یک نبرد فرسایشی را به دشمن تحمیل کند.

فرمانده سپاه پاسداران گفت که نیروی قدس توانست در لبنان قدرت بسازد، در فلسطین قدرت گرم و سوزان ایجاد کند و چشمه‌های قدرت در یمن و لبنان و جاهای مختلف ایجاد کرد و در برخی جاها ساختار قدرت ایجاد کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More