شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده جامعه بهاییان خبر تعلیق برخی حساب‌های توییتری به دلیل آزار بهاییان را تایید کرد 

سیمین فهندژ، نماینده جامعه بهاییان در سازمان ملل، در گفت‌وگو با ایران اینترنشنال خبر مربوط به تعلیق حساب‌های کاربری برخی رسانه‌های فارسی زبان در توییتر به دلیل «‌هجمه هماهنگ و هدفمند علیه پیروان بهاییت» را تایید کرد. 

فهندژ روز یکشنبه ۳۰ تیرماه ضمن تایید این خبر گفت « این نخستین بار» است که برخی رسانه‌ها به دلیل فعالیت‌هایشان علیه بهاییان متوقف می‌شوند.

او افزود همه رسانه‌های تعلیق شده وابسته به حکومت ایران بودند و بر اساس میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی، نفرت پراکنی مدنی، مذهبی و نژادی ممنوع است. 

 

 

شبکه اجتماعی توییتر روز شنبه ۲۹ تیرماه، حساب کاربری شماری از رسانه‌های خبری ایران را به دلیل نشر محتوا علیه بهاییان به حالت تعلیق در آورد.

باشگاه خبرنگاران جوان وابسته به صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران، خبرگزاری رسمی ایرنا و خبرگزاری مهر از جمله رسانه‌های فارسی‌زبانی‌اند که روز یکشنبه حساب کاربری‌شان در توییتر تعلیق شد.

این رسانه‌ها این‌گونه گمانه‌زنی کرده بودند که به علت پوشش اخبار مربوط به توقیف یک فروند نفتکش‌ بریتانیایی به دست نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در روز جمعه مشمول مجازات شده‌اند. 

پیروی از بهاییت در ایران ممنوع است و پیروان این آیین از نگاه جمهوری اسلامی، «ضاله» محسوب می‌شوند. تعداد بهاییان ایران ۳۰۰ هزار نفر تخمین زده می‌شود.

بهاییان می‌گویند در ۴۰ سال گذشته، صدها نفر از هم‌کیشانشان در ایران کشته  و تعداد زیادی هم زندانی و شکنجه شده‌اند.

دیده‌بان حقوق بشر در گزارش‌های خود گفته است بهاییان برای تحصیل در ایران با محدودیت مواجه‌اند. دانشجویان بهایی در صورت شناسایی شدن از دانشگاه اخراج می‌شوند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More