شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نماینده تهران: نمایندگان سابق خانه‌های سازمانی را تخلیه نمی کنند 

نماینده تهران در مجلس اعلام کرد بعضی از نمایندگان مجلس دهم خانه‌های سازمانی مجلس در سعادت‌آباد را تخلیه نمی‌کنند.

زهره سادات لاجوردی گفت: «مجلس تعدادی واحد مسکونی در منطقه سعادت‌آباد در اختیار جمعی از نمایندگان مجلس دهم قرار داده بود که تا پایان دوران نمایندگی در آنجا ساکن باشند که تعدادی از این نمایندگان با وجود پایان دوران نمایندگی‌شان این واحدهای مسکونی را ترک نمی‌کنند».

او اعلام نکرد چند نماینده در این خانه‌ها ساکن هستند. این سخنان در حالی بیان شده که پیش از این گزارش‌هایی درباره فروش برخی از خانه های سازمانی مجلس به نمایندگان مجلس هفتم منتشر شده بود.

محمدجواد ابطحی، نماینده خمینی‌شهر در مجلس هشتم، در خرداد ماه گفته بود ۴۰ نماینده مجلس هفتم که برای مجلس هشتم انتخاب نشده بودند این خانه ها را تخلیه نمی‌کردند. 

به گفته ابطحی، این خانه‌های ۳۰۰ یا ۳۵۰ متری «به قیمت ناچیز» به این نمایندگان سابق مجلس واگذار شد و همین واحد‌ها «اکنون با قیمت حداقل ۱۰ میلیارد تومان معامله می‌شود».

علیرضا سلیمی، عضو هیات رئیسه مجلس یازدهم، نیز گفت که «تخلیه نکردن خانه‌های سازمانی مجلس و خرید آن واحد‌های مسکونی با رانت نمایندگی، باعث شده است که قوه مقننه خانه سازمانی نداشته باشد».

با این حال اسدالله عباسی، سخنگوی هیات رئیسه مجلس دهم، گفت که این خانه ها به مزایده گذاشته شده و تعدادی از نمایندگان هم خریداری کردند.

موضوع خانه‌های مسکونی نمایندگان مجلس و یا پرداخت هزینه رهن خانه به نمایندگان در دوره‌های مختلف خبرساز شده است.

مجلس یازدهم به نمایندگان ۲۵۰ میلیون تومان هزینه رهن خانه پرداخت کرده است.

به جز خانه‌های مجلس موضوع تخلیه نکردن ساختمان‌های در اختیار مقامات سابق نیز در دوره‌‌های مختلف خبرساز بوده است.

مقامات دولت محمود احمدی نژاد پس از پایان دوره ریاست جمهوری خود از تخلیه برخی از ساختمان‌های در اختیار خود امتناع کرده بودند.

سال ۹۶ اعلام شد نهاد ریاست جمهوری با حکم دادستانی یک ساختمان در کنار خانه محمود احمدی نژاد در نارمک را که محل استقرار محافظان او بوده، تخلیه کرده است.

در سال ۹۲ نیز وزارت دادگستری دولت حسن روحانی دو طبقه از ساختمان لادن در محله ونک تهران که محل استقرار تعدادی از مدیران سابق بود، را تخلیه کرد.

دولت محمود احمدی نژاد نیز از محمد خاتمی، رییس جمهورسابق، خواسته بود ساختمانی در خیابان سعدآباد که به عنوان دفتر خود استفاده می کرد را تخلیه کند. پس از آن یکی از ساختمان‌های بنیاد حفظ و نشر آیت الله خمینی در اختیار خاتمی قرار گرفت تا از آن به عنوان دفتر خود استفاده کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More