شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نقض سخنان سخنگو از سوی مرکز رسانه قوه قضاییه: جاسوس سپاه قدس زمان کشتن سلیمانی در زندان بود

ساعتی پس از آن‌که سخنگوی قوه قضاییه گفت فردی که محل‌های تردد قاسم سلیمانی،‌ فرمانده پیشین سپاه قدس، را افشا کرده بود قرار است به زودی اعدام شود؛ مرکز رسانه‌ قوه قضاییه اعلام کرد پرونده این فرد ارتباطی با کشتن سلیمانی ندارد و او در آن زمان زندانی بوده است.

اسماعیلی روز سه‌شنبه ۲۰ خردادماه در نشست خبری هفتگی اعلام کرد: «اخیرا فردی به نام سید محمود موسوی مجد که هم به سرویس موساد وصل شده و هم در سیا و در قبال اخذ دلارهای آمریکایی برای آن‌ها در حوزه‌های مختلف امنیتی و به ویژه در حوزه نیروهای مسلح اطلاعاتی را جمع‌آوری کرده و در اختیار سرویس‌های بیگانه قرار داده بود به اعدام محکوم شد.»

او اشاره کرد که این فرد «محل استقرار» و «ترددهای» سلیمانی را که در عراق کشته شد، در اختیار «سرویس‌های بیگانه» قرار داده بود.

ساعتی پس از پایان این نشست خبری مرکز رسانه‌ قوه قضاییه اطلاعیه‌ای در این زمینه منتشر کرد و نوشت «تمام مراحل قضایی پرونده جاسوسی سیا و موساد» مدت‌ها قبل از کشته شدن سلیمانی انجام شده بود.

این اطلاعیه اضافه کرد پرونده موسوی مجد ارتباطی با اقدام آمریکا در کشتن سلیمانی در عراق ندارد.

مرکز رسانه قوه قضاییه درباره این فرد نوشته است: «یکی از عناوین مجرمانه‌اش لو دادن محل تردد و اسکان فرماندهان نظامی» از جمله سلیمانی در ادوار گذشته بوده است.

بنا بر اعلام این مرکز، زمان بازداشت موسوی مجد مهر ماه سال ۱۳۹۷،‌ بیش از یک سال قبل از کشته شدن سلیمانی،‌ بوده است.

بر اساس همین اطلاعیه، این متهم از زمان بازداشت آزاد نشده است. این به معنای زندانی بودن او در زمان عملیات کشتن سلیمانی در عراق بوده و در تناقض با اظهارات اسماعیلی قرار دارد.

به گفته اسماعیلی، حکم اعدام این فرد در شعبه ۱۹ دیوان عالی کشور تایید شده و «به زودی» اجرا می‌شود.

سخنگوی قوه قضاییه و مرکز رسانه‌ای این نهاد توضیح بیشتری درباره جایگاه این فرد در سپاه پاسداران ارائه نداده‌اند.

پیشتر شبکه اسکای‌نیوز عربی به نقل از مقام‌های امنیتی نوشته بود که مسئولان عراق در جریان تحقیق درباره کشته شدن سلیمانی شماری از افراد را بازداشت کردند.

فرمانده پیشین سپاه قدس ۱۳ دی‌ماه سال گذشته لحظاتی پس از ورود به فرودگاه بغداد و حین جابجایی با یک کاروان خودرو به همراه ابومهدی مهندس، جانشین فرمانده نیروهای شبه‌نظامی حشد شعبی، با شلیک موشک‌های لیزری پهپاد آمریکا مورد حمله واقع و کشته شد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More