شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نظام پزشکی گزارش ایران اینترنشنال را تایید کرد؛ تخت‌‌های آی‌سی‌یو جوابگو نیست

دو روز پس از گزارش ایران اینترنشنال درباره کمبود تخت‌های بیمارستانی اختصاص داده شده به بیماران کرونا و تکمیل ۹۱ درصد ظرفیت تخت‌های آی‌سی‌یو، سازمان نظام پزشکی این مساله را تایید کرد و درباره آن هشدار داد.

علیرضا سلیمی، معاون نظام پزشکی ایران، روز چهارشنبه ۱۵ مرداد طی یک نشست خبری گفت: «الگوی ورود بیماران مبتلا به کرونا در بیمارستان‌ها تغییر کرده و تعداد بیماران بدحال که نیازمند آی‌سی‌یو هستند بیشتر شده، به همین علت با کمبود تخت آی‌سی‌یو در کشور مواجه‌ایم.»

ایران اینترنشنال روز دوشنبه با انتشار سندی نوشته بود که ۹۱ درصد ظرفیت تخت‌های اختصاص داده شده بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها به بیماران کرونا تکمیل شده است.

سلیمی در ادامه به «تغییر الگوی مراجعه بیماران کرونا» نسبت به اسفندماه اشاره کرد و گفت: «اکنون شرایط فرق کرده و سخت‌تر شده است و این تعداد نیرو و وسایل جوابگو نیست.»

او اشاره کرد: «تا این لحظه همکاران بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها در ایران هیچ گزینشی برای پذیرش بیماران در آی‌سی‌یوها انجام نداده‌اند، البته به طور طبیعی تعداد بیماران بدحال سالمند و افرادی که بیماری زمینه‌ای داشته‌اند بیشتر است.»

سلیمی در همین زمینه افزود: «لحظات سختی را برای تصمیم‌گیری خالی کردن تخت‌های آی‌سی‌یو و انتخاب بیماران جدید سپری می‌کنیم.»

این مقام سازمان نظام پزشکی در ادامه همچنین به کمبود نیروی انسانی در بخش مراقبت‌های ویژه هم‌زمان با خستگی  و فرسودگی کادر درمان اشاره کرد.

بر اساس سندی که ایران‌اینترنشنال منتشر کرده بود، شمار تخت‌های فعال بیمارستان‌های پذیرای بیماران کرونا تنها ظرفیت پذیرش کمتر از یک‌سوم مبتلایان رسمی گزارش شده از سوی دولت را دارد.

شمار کل مبتلایان در کشور همچنین حدود یازده برابر تخت‌های عادی تخصیص یافته برای درمان بیماران در این بیمارستان‌ها است.

پیش از این هم رضا جلیلی خشنود،‌ معاون ستاد مقابله با کرونا در تهران،‌ روز ۲۶ تیرماه کمبود تخت بستری هم‌زمان با کمبود کادر درمان را تایید کرده بود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More