شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نتیجه نشست کابینه امنیتی اسرائیل: مذاکرات وین به توافق ایران و آمریکا می‌انجامد

مقام‌های اطلاعاتی حاضر در جلسه روز یک‌شنبه کابینه امنیتی اسرائیل گفتند که گزارش‌ها و ارزیابی‌های ارائه شده در این نشست حاکی از آن است که مذاکرات وین به توافق آمریکا و ایران می‌انجامد.

به گزارش آکسیوس، دو مقام اطلاعاتی حاضر در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل گفتند که مقام‌های ارشد اطلاعات نظامی و همچنین موساد در نشست روز یک‌شنبه کابینه امنیتی اسرائیل اعلام کردند که ارزیابی‌هایشان نشان می‌دهد مذاکرات وین منجر به بازگشت ایالات متحده آمریکا به توافق هسته‌ای ۲۰۱۵، برجام، خواهد شد.

پیشتر کانال ۱۳ اسرائیل روز جمعه گزارش داده بود که که آویو کوخاوی، رییس ستاد ارتش اسرائیل و یوسی کوهن رییس موساد، روز یک‌شنبه در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل حضور خواهند داشت تا توضیح دهند که آیا باید حمله‌های بیشتری علیه تاسیسات هسته‌ای ایران انجام شود یا به دنبال آرام باشند.

پس از برگزاری جلسه کابینه امنیتی اسرائیل در روز یک‌شنبه آکسیوس گزارش داد که مقام‌های موساد در جلسه کابینه امنیتی اسرائیل عمدتا درباره د وضعیت فعلی برنامه هسته‌ای ایران گزارشی ارائه کردند و مقام‌های اطلاعات نظامی اسرائیل نیز درباره اقدامات ایران در منطقه توضیحاتی دادند.

در این جلسه همچنین دو آژانس اطلاعاتی اسرائیل، موساد و اطلاعات نظامی، ارزیابی‌های مشابهی درباره مذاکرات وین و نتایج احتمالی آن ارائه کردند.

یک مقام اطلاعاتی اسرائیل که در جلسه کابینه امنیتی شرکت داشت به آکسیوس گفت که از توافق ایران و آمریکا در چند هفته آینده تعجب نخواهیم کرد.

مقام‌های اسرائیلی گفتند که در جلسه روز یک‌شنبه کابینه امنیتی هیچ تصمیم سیاسی جدیدی گرفته نشده است و اسرائیل به گفت‌وگوهای خود با دولت جو بایدن در خصوص مذاکرات آمریکا با ایران ادامه خواهد داد.

آکسیوس همچنین از قول مقام‌های اسرائیلی گزارش داد که طی دو هفته آینده مشاور امنیت ملی، رییس ستاد ارتش و رییس اطلاعات نظامی اسرائیل و همچنین رییس موساد به واشینگتن سفر خواهند کرد تا با همتایان آمریکایی خود درباره ایران گفت‌وگو کنند.

همزمان یک مقام اسرائیلی به شبکه ۱۲ این کشور گفت: «ایران حس کرده که آمریکا به هر قیمتی خواهان یک توافق است» و این نتیجه از ابتدا مشخص بود که دو کشور با اعمال اصلاحاتی به توافق باز می‌‌گردند.

این مقام اسرائیلی همچنین گفت که توافق آمریکا و ایران در بلند مدت، آزادی عمل اسرائیل را محدود خواهد کرد و بسیار نگران ‌کننده است.

همزمان جیک سالیوان، مشاور امنیت ملی آمریکا، نیز در گفت‌و‌گو با فاکس‌نیوز گفت که مذاکرات با ایران در وین تاکنون «سازنده» بوده است و جدیدت برای بازگشت متقابل به توافق هسته‌ای، برجام، وجود دارد.

سالیوان افزود که آمریکا تحریم‌های ایران را لغو نخواهد کرد مگر آنکه به وضوح اطمینان داشته باشد که ایران به طور کامل به همه تعهدات خود در توافق هسته‌ای ۲۰۱۵ عمل خواهد کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More