شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نتانیاهو: در عملیاتی وسیع، حمله نیروی قدس سپاه پاسداران علیه اسرائیل را خنثی کردیم

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، اعلام کرد: «در یک اقدام عملیاتی وسیع، حمله تروریستی نیروی قدس سپاه پاسداران علیه اسرائیل را خنثی کردیم.»

او تاکید کرد که «رژیم جمهوری اسلامی در هیچ کجا مصون نخواهد بود.»

رسانه‌های اسرائیل نیز گزارش دادند که «جنگنده‌های اسرائیل چند موضع تروریستی در جنوب شرق دمشق را هدف قرار دادند.» به گزارش این رسانه‌ها «این مواضع مربوط به سپاه قدس و شبه‌نظامیان شیعه بوده که قصد اجرای حملات تروریستی با ارسال پهپاد‌های تهاجمی علیه اسرائیل از خاک سوریه را داشتند.»

همزمان تلویزیون سوریه بامداد یکشنبه ۳ شهریور از شنیده شدن صدای چند انفجار در آسمان دمشق گزارش داد و اعلام کرد که پدافند هوایی ارتش این کشور چند شیء مهاجم را هدف قرار داده است.

منابع خبری دیگر اما گزارش دادند که جنگنده‌های اسرائیلی چند موشک به فرودگاه نظامی المزه در جنوب دمشق شلیک کردند و دستکم چهار انفجار بزرگ در این منطقه رخ داده است.

تلویزیون سوریه و خبرگزاری این کشور، سانا، گزارش دادند که حملات هوایی ادامه دارد و پدافند هوایی ارتش سوریه نیز به مقابله با آن‌ پرداخته است.

این از معدود دفعاتی است که نخست وزیر اسرائیل به طور رسمی از حمله به نیروهای قدس، شاخه برون مرزی سپاه پاسداران، و گروه‌های نزدیک به آن در سوریه خبر داده است. در هفته‌های گذشته چند پایگاه و انبار مهمات نیروهای مورد حمایت جمهوری اسلامی در سوریه و عراق منفجر شده یا مورد حمله قرار گرفته بودند.

در روزهای اخیر، محمد ایمانی، از تحلیلگران نزدیک به فرماندهی سپاه هشدار داده بود که اگر در روزهای آینده اسرائیل هدف حمله پهپادی قرار گیرد نباید شگفت‌زده شود؛ چرا که با حمله به عراق چنین حمله‌ای را به جان خریده است. 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More