شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نتانیاهو: جمهوری اسلامی ایران یهودی‌ستیزترین رژیم روی زمین است

بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل، جمهوری اسلامی ایران را «یهودی‌ستیزترین رژیم روی کره زمین» توصیف کرد و از رهبران جهان خواست که برای جلوگیری از وقوع «هولوکاستی دیگر»، با آن رژیم مقابله کنند.

نتانیاهو، روز پنج‌شنبه سوم دی، در مراسم یادبود هولوکاست در بیت‌المقدس، در حضور ده‌ها رهبر جهان، از این که «هنوز موضعی یکپارچه و قاطع در برابر یهودی‌ستیزترین رژیم روی کره زمین» گرفته نشده است، ابراز نگرانی کرد.

او حکومت ایران را «رژیمی» توصیف کرد که «آشکارا به‌دنبال سلاح اتمی است تا تنها کشور یهود را از بین ببرد».

 نتانیاهو با درخواست از رهبران جهان برای جلوگیری از وقوع «هولوکاستی دیگر»، گفت: «من از همه دولت‌ها می‌خواهم که به تلاش‌های حیاتی برای مقابله با ایران بپیوندند. نمی‌توان شاهد هولوکاست دیگری بود.»

نخست وزیر اسرائیل روز چهارشنبه نیز در دیدار با امانوئل مکرون، رییس جمهوری فرانسه، از این کشور خواست که به ایران درباره «تجاوزاتش در منطقه» فشار وارد کند.

بر اساس بیانیه دفتر نتانیاهو، مکرون هم گفت فرانسه مصمم است که ایران هرگز به سلاح هسته‌ای دست نیابد، اما با این حال پاریس خواستار پرهیز از هرگونه تنش نظامی در خاورمیانه است.

نخست وزیر اسرائیل روز پنج‌شنبه در سخنرانی خود، همچنین از دونالد ترامپ و مایک پنس، رییس جمهوری آمریکا و معاون او، برای «مقابله با ستمگران تهران» تشکر کرد. این اظهارات نتانیاهو در حالی است که پنس در این مراسم شرکت کرده است.

پنس در سخنانی در این مراسم گفت که جهان باید مقابل «موج شرم‌آور یهودی‌ستیزی» که دنیا را فراگرفته، ایستادگی کند و ایران را به‌عنوان عامل اصلی ایجاد این موج معرفی کرد.

او گفت: «ما باید برای آشکار کردن موج شرم‌آور یهودی‌ستیزی که موجب نفرت و خشونت در سراسر جهان می‌شود و برای مقابله با آن آماده باشیم و [در این زمینه] ما باید متحد شویم.»

پنس ادامه داد: «در همین راستا، باید همچنین به طور قاطع با اصلی‌ترین دولت حامی ضدیهود، تنها دولتی در جهان که به‌عنوان یک محور سیاست‌های دولتی خود هولوکاست را نفی می‌کند و اسرائیل را به نابودی از روی نقشه تهدید می‌کند، مقابله کنیم.»

معاون ترامپ تاکید کرد: «جهان باید در مقابل جمهوری اسلامی ایران قاطعانه بایستد.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More