شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نتانیاهو: ایران در تیررس جنگنده‌های اسرائیل است

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل، در هشدار به ایران گفت که این کشور در محدوده حملات هوایی اسرائیل قرار دارد.

نتانیاهو که روز سه‌شنبه ۱۸ تیرماه از یک پایگاه هوایی مجهز به جنگنده‌های اف-۳۵ بازدید می‌کرد، گفت: «رژیم ایران این اواخر اسرائیل را تهدید به نابودی کرده. خوب است که به یاد داشته باشد که این جنگنده‌ها قادرند به هر نقطه در خاورمیانه برسند، هم به ایران و البته به سوریه.»

 

 

مجتبی ذوالنور، رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران، دهم تیرماه در مصاحبه با شبکه خبری العالم گفت: «اگر آمریکا حمله‌ای به ما بکند، تمام مدت عمر باقی‌مانده اسرائیل به نیم ساعت نخواهد رسید.»

این اولین بار نیست که مقام‌های جمهوری اسلامی اسرائیل را به نابودی تهدید می‌کنند؛ این مقام‌ها، به ویژه علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی،  بارها اسرائیل را به نابودی تهدید کرده‌اند.

خامنه‌ای سال گذشته در جمع سفرای کشورهای اسلامی گفت: «رژیم صهیونیستی ماندگار نیست، این را همه‌ تجربه‌‌های تاریخی به ما به‌ صورت قطعی املا می‌کند و تفهیم می‌کند.»

در مقابل، بارها مقامات اسرائیل گفته‌اند که این کشور اجازه دستیابی ایران به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

دو روز پیش، نتانیاهو، تصمیم ایران برای افزایش سطح غنی‌سازی اورانیوم را «بسیار خطرناک» توصیف کرد و بار دیگر از اروپا خواست تحریم‌هایی علیه ایران وضع کند.

همچنین از ابتدای جنگ داخلی سوریه در مارس ۲۰۱۱ تاکنون، اسرائیل بارها حملاتی را علیه مواضع نیروهای تحت حمایت ایران و حزب‌الله لبنان در خاک سوریه انجام داده است.

اسرائیل همچنین بارها اعلام کرده که اجازه نمی‌دهد ایران در سوریه حضور نظامی دایم داشته باشد.

اسرائیل درباره خروج نیروهای تحت حمایت ایران از سوریه با روسیه نیز مذاکراتی را انجام داده است. به تازگی اسرائیل به همراه آمریکا و بریتانیا مانوری نظامی را برگزار کرده‌اند.

مساله حضور نیروهای نظامی مورد حمایت ایران در سوریه در سال‌های گذشته بحث‌های فراوانی را برانگیخته است. با این حال، مقام‌های سیاسی و نظامی جمهوری اسلامی هرگونه حضور نظامی در سوریه را به‌طور رسمی انکار کرده و می‌گویند که ایران در آن کشور، تنها «حضور مستشاری» دارد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More