شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

نامه «جمعیت امام علی» به روحانی: اجازه ندهید داغ ننگ انحلال بر پیشانی دولت بماند

 

خیریه «جمعیت امام علی» در نامه‌ای از حسن روحانی خواست که اجازه ندهد «داغ ننگ» انحلال این مجموعه بر پیشانی دولت او بماند.

در این نامه از رییس جمهوری ایران خواسته شده که شخصا در تصمیم وزارت کشور درباره انحلال این جمعیت دخالت کرده و این مشکل را حل کند.

جمعیت امام علی همچنین خواستار آن شد که از هزاران عضو داوطلب این مجموعه «دلجویی شده و مراتب اعاده حیثیت از این نهاد مردمی فراهم شود».

جمعیت امام علی روز یکشنبه سوم اسفند خبر داده بود که وزارت کشور خواستار انحلال این نهاد خیریه توسط مراجع قضایی شده است.

 

 

دو روز بعد اما علی ربیعی، سخنگوی دولت، گفت که وزارت کشور تنها مسئول ابلاغ صورت‌جلسه انحلال جمعیت امام علی است و این تصمیم در شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل های مردم نهاد گرفته شده است.

این سخنان در حالی بیان شده که تمام اعضای  شورای ملی توسعه و حمایت از تشکل‌های مردم‌نهاد نمایندگان وزارتخانه ها و نهادهای دولتی هستند.

روز چهارم اسفند نیز دبیرخانه شورای ملی توسعه و حمایت از سازمان‌های مردم‌نهاد دلیل صدور دستور برای انحلال جمعیت امام علی را مخالفت این جمعیت با تغییر ساختار خود ذکر کرده بود.

پیش از این نیز اعلام شده بود که وزارت کشور از جمعیت امام علی خواسته ساختار خود را از مجمع عمومی امناء به ساختار مجمع عمومی اعضا تغییر دهد.

هزار عضو داوطلب جمعیت امام علی روز ۱۳ مرداد تلاش وزارت کشور برای تغییر ساختار این نهاد را اقدامی در جهت از بین بردن استقلال آن خوانده بودند.

فشار برای تغییر ساختار جمعیت امام علی پس از بازداشت شارمین میمندی‌نژاد، موسس این جمعیت، در تیر ماه آغاز شد.

جمعیت امداد دانشجویی مردمی امام علی، سازمان غیردولتی و دانشجویی است که از سال ۷۸ فعالیت خود را آغاز کرد. این جمعیت در زمینه امور خیریه و کمک به نیازمندان و حمایت از کودکان فعالیت می‌کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More