شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مکارم شیرازی به وزیر اطلاعات: خارجی‌ها نقشه‌های مهمی برای نفوذ در حوزه‌ علمیه قم و دستگاه مراجع دارند

ناصر مکارم شیرازی از مراجع مستقر در قم طی دیدار با اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات، نسبت به «نفوذ» دشمن و کشورهای خارجی در «حوزه‌ علمیه و دستگاه مراجع» قم هشدار داد.

این مرجع تقلید شیعه در دیدار روز پنج‌شنبه بیست و پنجم شهریور ماه خود با اسماعیل خطیب، وزیر اطلاعات دولت ابراهیم رئیسی، گفت: «خطر نفوذ در قم به ویژه با توجه به مرکزیت حوزه‌های علمیه بیش از دیگر شهرها است و دولت‌های خارجی برای نفوذ در دستگاه علما و مراجع نقشه‌های مهمی دارند.»

مکارم شیرازی همچنین خواهان افزایش فعالیت دستگاه‌های امنیتی در قم به دلیل افزایش «خطر نفوذ» کشورهای خارجی شد و خطاب به اسماعیل خطیب گفت که در این خصوص «واقعا باید هوشیار بود و وزارت اطلاعات باید در این زمینه به خوبی نقش‌آفرینی» کند.

دور جدید هشدار مقام‌های جمهوری اسلامی نسبت به وضعیت قم  پس از اعتراضات دی ماه سال ۹۶ افزایش یافت و با سفر خرداد ماه سال ۹۸ خامنه‌ای به مسجد جمکران اوج گرفته و درپی اعتراضات آبان ۹۸  تشدید شده است.

احمد سالک، نماینده پیشین مجلس که پیشتر نمایندگی خامنه‌ای را در نیروی قدس و حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران را بر عهده داشته است، دی ماه ۹۹ طی سخنانی در جمع گروهی از طلاب و روحانیان اصفهان، گفت: «متاسفانه آنتی تز انقلاب اسلامی از سوی دشمنان قسم خورده از قم آغاز شده است و رهبر جمهوری اسلامی[علی خامنه‌ای] توسط افرادی روحانی‌نما که ریشه در قم دارند، مورد اتهام و هجمه قرار گرفته است.»

سالک با اشاره به هشدار خامنه‌ای درباره «نفوذ دشمن در قم»، گفت: دشمنان بر روی نفوذ در حوزه‌های علمیه و بیوت مراجع و علما حساب ویژه‌ای باز کرده اند و امروز نباید از بحث شبکه نفوذ در قم غافل شد.

همزمان محمدی عراقی، مسئول دفتر علی خامنه‌ای در قم خطاب نیز بهمن ماه گذشته با اشاره به نگرانی علی خامنه‌ای نسبت به «سکولار» شدن حوزه علمیه قم، تاکید کرد که خطر سکولار شدن حوزه همچنان جدی است.

پیشتر روزنامه کیهان نیز دی ماه سال ۹۷ نوشت که دشمن شهر قم را نشانه گرفته است و قصد دارد با «کارهای بشردوستانه و عناوین مذهبی یا آموزش‌های دینی» در قم شبکه‌سازی کند.

هشدارها حتی به تاکید برای انجام برخوردهای شدیدتر در خصوص مقابله با «هنجارشکنی، بی‌حجابی و بدحجابی» در قم نیز گسترش یافته است. از جمله محمد سعیدی، نماینده خامنه‌ای در قم، گفت: «دست‌های خائن می‌خواهند شهرهای مذهبی و قم را به فساد بکشانند، به طوری که این کارها در زمان طاغوت هم سابقه نداشت و دستگاه‌های ذی‌ربط باید با معاندان و مغرضانی که قصد بر هم زدن فضای مذهبی قم را دارند، با شدت برخورد کنند.»

عزت الله معتمد، فرمانده تیپ مستقل ۸۳ روحانیون امام جعفر صادق، تیپ ویژه امنیتی‌نظامی سپاه پاسداران در قم، نیز پیشتر تایید کرده است که که نگرانی خامنه‌ای علاوه بر وضعیت سیاسی و اجتماعی در قم، به ناراحتی او از تغییر پوشش و سبک زندگی در قم نیز گسترش یافته است.

احمد خاتمی، عضو مجلس خبرگان نیز طی دو سال گذشته چندبار هشدار داده که «هنجارشکنان قصد دارند که فضای فرهنگی و دینی قم را خدشه‌دار کنند و با انگیزه در این میدان» گام بر می‌دارند.

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More