شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

منابع ایران اینترنشنال: شمار جان‌باختگان کرونا در ایران به ۴۲۸ نفر رسید

به گزارش منابع آگاه ایران‌اینترنشنال، شمار تلفات جانی ویروس کرونا در ایران به ۴۲۸ نفر رسید. این در حالی است که مقام‌های وزرات بهداشت آمار رسمی را ۶۶ نفر اعلام کرده‌اند.

پیش‌تر، عبدالرضا فاضل، رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان، با اعلام وجود ۵۹۴ بیمار مبتلا به کرونا در استان گلستان، گفته بود که از هنگام شیوع ویروس کرونا، در خصوص شمار بیماران مبتلا در این استان هشدار داده و درخواست کمک کرده اما آنها وضعیت وخیم این استان را انکار کرده‌اند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان تاکید کرد که «از نظر تیم پزشکی ۵۹۴ بیمار بستری شده در بیمارستان‌های این استان با علائم سندرم شدید تنفسی، همگی مبتلا به کرونا هستند.»

او با اشاره به هشدارهای خود و همکارانش به وزارت بهداشت در خصوص ابعاد گسترده ابتلا به کرونا در استان گلستان، گفت که مقام‌های وزارت بهداشت در تهران تا مدت‌ها این موضوع را رد می‌کردند اما حالا اعلام کرده‌اند که استان گلستان خود به کانون شیوع کرونا تبدیل شده‌است.

فاضل با تاکید براینکه آمار اعلام شده از سوی سخنگوی وزارت بهداشت و ستاد مبارزه کرونای کشور با آمار ارسالی از سوی معاون بهداشتی وزارتخانه تناقض دارد، گفت: «از روز گذشته پیگیری‌ها برای اصلاح آمار از طریق وزارتخانه ادامه دارد اما تاکنون این موضوع از سوی ستاد اصلاح نشده است.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان همچنین در ویدیویی که از او منتشر شد، با نمایش اسکن‌های ریه بیماران مبتلا به کرونا که شماری از آنها جان باخته‌اند، گفت: «ویروس کرونا به شدت ریه‌های بیماران را مورد هجوم قرار می‌دهد و با ایجاد خونریزی در ریه، بیماران را از پا در می‌آورد.»

درحالی که وزارت بهداشت اولین بار به طور رسمی در روز چهارشنبه ۳۰ بهمن ماه به طور رسمی شیوع کرونا در ایران را اعلام و آن را محدود به چند مورد ابتلا در شهر قم عنوان کرد، عبدالرضا فاضل رییس دانشگاه علوم پزشکی استان گلستان گفت که از یک روز قبل از این تاریخ، یعنی ۲۹ بهمن نمونه‌های تست کرونای بیماران مشکوک به کرونا از سوی این دانشگاه به تهران ارسال شده است .

فاضل گفت که از ۲۹ بهمن تا دهم اسفند در مجموع ۱۳۵ نمونه آزمایش کرونای بیماران استان گلستان به تهران ارسال شده اما تاکنون فقط پاسخ آزمایش ۲۶ بیمار گلستانی از تهران برای این دانشگاه ارسال شده است که از این میان «آزمایش کرونا ۱۲ گلستانی مثبت بوده که پنج نفر از آنها فوت شده و هفت نفر از بیمارستان ترخیص شده و در منزل هستند.»

او گفت که وزارت بهداشت حتی در انجام تست کرونا محدودیت ایجاد کرده و «بر اساس پروتکل اعلامی از سوی وزارتخانه هر بیمار با علائم سندرم شدید تنفسی مبتلا به کرونا نیست و نباید از آن‌ها آزمایش گرفته شود.»

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به جواب «منفی» تست کرونای بسیاری از بیماران گفت که دست‌کم ده درصد این جواب‌ها «منفی کاذب» است و از سوی دیگر در شرایط فعلی بسیاری از نمونه‌گیری صحیح از بیماران انجام نمی‌شود چون نمونه صحیح باید از حلق بیمار گرفته شود اما ترس از ابتلا سبب شده تا کادر درمانی حین نمونه‌گیری از آن را از نوک زبان بیمار بردارند که در تمام این موارد نیز نتیجه آزمایش منفی اعلام می‌شود.

استان لرستان، یکی دیگر از استان‌های ایران است که تا روزهای‌ اخیر شیوع ویروس کرونا در آن انکار می‌شد اما اکنون محمدرضا نیکبخت، رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان، ارسال بیش از ۱۵۰ نمونه از بیماران مشکوک به کرونا از این استان به تهران خبر داد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت که از این ۱۵۰ نمونه ارسالی به تهران، تاکنون  تست ۹ نفر از بیماران بستری در بیمارستان‌های لرستان مثبت اعلام شده است که یک نفر آن‌ها «کودک» است و سن دیگر مبتلایان به کرونا در این استان نیز «۲۰  تا ۲۲ سال» است و یک نفر هم با سن بالای ۸۰ سال مبتلا شده بود که درگذشت.

از سوی دیگر محمدحسین قربانی،  نماینده آستانه اشرفیه که جانشین او در مجلس آینده محمدعلی رمضانی بستک، دو روز قبل به گفته منابع غیررسمی براثر ابتلا به کرونا درگذشت، ضمن تاکید براینکه قرنطینه از ارکان‌ اصلی پروتکل بهداشت جهانی است، به مقاومت سعید نمکی وزیر بهداشت در برابر قرنطینه شهرها به عنوان یکی از عوامل اصلی شیوع کرونا در ایران نام برد و گفت:«آقایان نگاهشان این است که هنوز به حد قرنطینه نرسیده اما من معتقدم باید قرنطینه انجام شود.»

نایب، رییس کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: «۴۱ درصد بیماران مبتلا به کرونا از طریق مراجعه به مراکز درمانی مبتلا شده‌اند.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More