شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ممنوعیت پذیرش معتادان در مراکز بهزیستی استان‌های قرمز

 

مدیر کل دفتر پیشگیری سازمان بهزیستی اعلام کرد که پذیرش معتادان در مراکز این سازمان در استان‌های قرمز ممنوع است. 

فرید براتی‌سده گفت که در استان‌های سفید نیز اگر «شرایط قابل قبول باشد»، پذیرش معتادان انجام خواهد شد.

به گفته براتی، در مراکز بهزیستی  تنها افرادی که پیش از این اسکان داشتند، نگهداری می‌شوند. 

سخنان این مقام بهزیستی درباره پذیرفته نشدن معتادان در مراکز ترک اعتیاد در حالی است که در ماه‌های اخیر ۲۵ استان ایران وضعیت قرمز داشته‌اند.

پس از شیوع کرونا، مقام‌های نهادهای مختلف سخنان متناقضی را درباره جمع‌آوری معتادان بیان کرده‌اند.

در فروردین ماه انتشار فیلم‌هایی از تجمع معتادان در نزدیکی میدان شوش در تهران خبرساز شد. پس از آن مقامات شهرداری اعلام کردند که مراکز نگهداری معتادان که زیر نظر سازمان بهزیستی اداره می شوند،  به دلیل شیوع کرونا تعطیل شده‌اند.

 

 

مدتی پس از آن مقام‌های نیروی انتظامی اعلام کردند که طرح جمع‌آوری معتادان از سر گرفته شده است.

با این حال مصطفی هادی‌زاده،‌ دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان تهران،‌ روز دوشنبه ۱۳ مردادماه،‌ اعلام کرده بود که سپاه پاسداران مسئول جمع‌آوری معتادان مبتلا به کرونا است.

به گفته هادی‌زاده، از ابتدای شیوع کرونا ۹ هزار معتاد متجاهر در تهران جمع‌آوری شده‌اند که تست کرونای ۲۰۰ نفر از آن‌ها مثبت بوده است.

 

نزدیک شدن آمار رسمی جان‌باختگان کرونا به ۱۸ هزار نفر

روز پنجشنبه همچنین سخنگوی وزارت بهداشت خبر داد که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۷۴ فرد مبتلا به کرونا جان باختند و تعداد جان‌باختگان به ۱۷ هزار و ۹۷۶ نفر رسیده است.

سیما لاری اعلام کرد که در این مدت دو هزار و ۶۳۴ بیمار جدید شناسایی شدند و مجموع بیماران به ۳۲۰ هزار و ۱۱۷ نفر رسید.

او همچنین اعلام کرد که ۱۵ استان در وضعیت قرمز و ۱۱ استان ایران نیز در وضعیت هشدار قرار دارند. برخی از استان‌های قرمز محدودیت‌های مربوط به کرونا را بار دیگر اعمال کرده‌اند.

در همین حال ستاد مدیریت مقابله با کرونای استان اصفهان اعلام کرد که مشاغل پرخطر شامل آموزشگاه‌های زبان و فنی حرفه‌ای، مهدهای کودک، استخر‌های سرپوشیده، سینماها، موزه‌ها، تالار‌های پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه، باشگاه‌های ورزشی، کافه و قهوه‌خانه و نیز باغ وحش و شهربازی به مدت یک هفته تعطیل است. 

مقامات دولت در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه از ابلاغ دستورالعمل‌های مربوط به ماه محرم خبر داده‌اند.

وزارت بهداشت روز ۱۴ مرداد متنی را با عنوان دستورالعمل مراسم مذهبی در ماه محرم صادر کرده که بدون اشاره به چگونگی اعمال و کنترل اجرای آن، بر حفظ فاصله و پوشیدن ماسک از سوی عزاداران تاکید می‌کند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More