شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقام‌ وزارت خزانه‌داری آمریکا: ارتباط بانک مرکزی ایران با سوئیفت قطع شد

 

یکی از مقام‌های بلندپایه وزارت خزانه‌داری آمریکا از قطع شدن ارتباط بانک مرکزی ایران با پیام‌رسان مالی سوئیفت خبر داده است.

به گزارش رویترز، سیگال مندلکر معاون وزارت خزانه‌داری آمریکا در امور اطلاعات مالی و تروریسم این خبر را روز دوشنبه ۲۱ آبان‌ماه در صحبت با خبرنگاران در لندن اعلام کرد.

او همچنین گفت واشنگتن از ایده اروپا برای ایجاد ساز و کار ویژه مالی برای دور زدن تحریم‌ها علیه ایران نگران نیست چرا که به گفته او شرکت‌های اروپایی در حال خروج از ایران هستند.

مندلکر در ادامه گفت آمریکا تحریم‌ها را به شکل سختگیرانه‌ای اعمال خواهد کرد و اقدامات بیشتری در مورد ایران در راه است.

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا، اردیبهشت ماه سال جاری اعلام کرد با هدف مذاکره مجدد با ایران و دستیابی به توافقی بهتر، از توافق هسته‌ای با ایران خارج می‌شود. به دنبال این اتفاق اعلام شد که تحریم‌ها علیه ایران در دو بازه زمانی ۹۰ و ۱۸۰ روزه بازخواهند گشت.

دور نخست تحریم‌های آمریکا علیه ایران از مرداد ماه سال جاری بازگشت و دور دوم تحریم‌ها - که شامل صادرات نفت و گاز ایران هم می‌شود - از ۱۴ آبان ماه اجرایی شد.

دولت آمریکا اعلام کرده است که یکی از اهدافش در دوم تحریم‌ها، به صفر رساندن فروش نفت و گاز ایران است. آمریکا همچنین شرکت‌ها و کشورهای مختلف را تهدید کرده است که در صورت نقض تحریم‌ها، با جریمه مواجه خواهند شد.

 سوئیفت یک نظام بانکی بین‌المللی است که نقل و انتقال سریع پول بین بانک‌ها را میسر می‌کند.

این سامانه سال ۲۰۱۲ میلادی هم به دلیل فشارهای کنگره آمریکا دسترسی ایران به خدماتش را قطع کرده بود. گفته می‌شود روزانه در جهان نزدیک به ۵ هزار میلیارد دلار تجارت از طریق سوئیفت انجام می‌گیرد.

همزمان با آغاز دور دوم تحریم‌ها علیه ایران، سوئیفت اعلام کرد دسترسی چند بانک ایرانی به این سامانه را تعلیق کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More