شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مقام‌های دولت آمریکا:همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران بامداد یک‌شنبه باز می‌گردد

دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا روز چهارشنبه تاکید کرد که هرگز به ایران اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای داده نخواهد شد و همزمان مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا و همچنین الیوت ابرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران اعلام کردند که همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران از بامداد یک‌شنبه به وقت تهران سی ام شهریور ماه، شامگاه شنبه ۲۹ شهریور ماه به وقت واشینگتن، باز می‌گردند.

همزمان دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا عصر چهارشنبه طی یک کنفرانس در کاخ سفید بار دیگر توافق هسته‌ای قدرت‌های جهانی با ایران را وحشتناک توصیف کرد و گفت اعتبار این توافق به زودی به پایان می‌رسد.

ترامپ همچنین تاکید کرد که دولت آمریکا هرگز به جمهوری اسلامی اجاز دستیابی به سلاح هسته‌ای را نخواهد داد.

ساعاتی قبل از سخنان رییس جمهوری آمریکا، مایک پمپئو وزیر خارجه این کشور نیز در جریان کنفرانس خبری مشترک با دومنیک راب وزیر خارجه بریتانیا از بازگشت تحریم‌ها بنابر مکانیسم ماشه خبر داد.

پمپئو با بیان اینکه تنها اقدام درست دولت اوباما این بود که بندی را در قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل گنجاند که براساس آن هر یک از کشورهایی که اسم‌شان در این قطعنامه آمده  حق همه تحریم‌های تعلیق شده شورای امنیت علیه جمهوری اسلامی ایران را بازگرداند و این همان کاری است که ما می‌کنیم.

وزیر خارجه آمریکا درباره چگونگی بازگرداندن تحریم‌ها با وجود مخالفت دیگر اعضای شورای امنیت، تاکید کرد که ما تحریم‌های سازمان ملل را همان‌طور که هستند، بر مبنای قطعنامه‌های معتبر شورای امنیت اجرا می‌کنیم. او با بیان اینکه آمریکا سهم خود برای تقویت صلح و در این مورد در خاورمیانه ادا کرده است، گفت که ما همه توان‌مان را به کار می‌گیریم تا تحریم‌ها اجرا شود.

پمپئو همچنین گفت که جمهوری اسلامی ایران بزرگترین حامی تروریسم در جهان است و نباید اجازه تجارت سلاح جنگی را داشته باشد. او گفت هفته آینده برای اعمال دائمی این تحریم‌ها به سازمان ملل خواهد رفت.

دومینیک راب، وزیر خارجه بریتانیا، نیز در کنفرانس خبری مشترک با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در واشینگتن، گفت: «ما کاملا موافقیم که ایران نباید هیج‌گاه اجازه دستیابی به سلاح هسته‌ای را داشته باشد.»

وزیر خارجه بریتانیا در کنفرانس خبری مشترک با مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا تاکید کرد که بریتانیا با ایالات متحده نگرانی‌های مشترکی درباره تهدیدات هسته‌ای و فعالیت‌های بی‌ثبات کننده ایران در منطقه دارند.

او گفت که بریتانیا به دلایل مشخصی از برجام حمایت می‌کند ولی آن را یک توافق کامل نمی‌داند و خواهان گسترش آن برای رسیدن به یک توافق جامع است.

وزیر خارجه بریتانیا همچنین گفت که «درهای دیپلماسی به روی ایران باز است تا مذاکره در مسیری مسالمت‌آمیز و رو به جلو را در پیش گیرد، اتخاذ چنین تصمیمی و انتخاب آن برعهده رهبران[جمهوری اسلامی] در تهران است.»

همزمان الیوت ابرامز، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران، نیز روز چهارشنبه اعلام کرد همه تحریم‌های سازمان ملل علیه تهران شنبه ۲۹ شهریور ماه ساعت هشت شب به وقت واشینگتن بازمی‌گردند.

ابرامز تاکید کرد که  محدودیت‌های بیشتری از جمله علیه غنی‌سازی اورانیوم و توسعه برنامه موشکی بر ایران اعمال خواهد شد و تحریم‌ها تسلیحاتی ایران نامحدود خواهد بود.

نماینده ویژه آمریکا در امور ایران همچنین خطاب به همه تولیدکنندگان و فروشنده‌های فروش سلاح در جهان گفت که اگر با ایران وارد معامله شوند تمام تحریم‌های سازمان ملل بر آنها نیز اعمال می‌شود.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More