شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

معرفی عاملان حمله انتحاری زاهدان و تهدید نماینده ولی فقیه در سپاه

 

در حالی که  سپاه، عاملان حمله انتحاری زاهدان را معرفی کرده است، عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز تهدید کرد که انتقام  از عاملان «تروریستی» به موقع انجام خواهد شد و «در مقابل هر شهید، ۱۰ نفر از آنها به هلاکت خواهند رسید.»

محمد پاکپور،‌ فرمانده نیروی زمینی سپاه صبح روز سه‌شنبه ۳۰ بهمن  با اعلام جزئیات «عملیات دستگیری و انهدام خانه‌های تیمی» عوامل حادثه حمله انتحاری در جاده خاش-زاهدان، عامل  آن را حافظ محمدعلی از پاکستان معرفی کرد.

پاکپور گفت: «دو نفر از عناصر تیم تروریستی پاکستانی بودند و عامل انتحاری نیز فردی به نام حافظ محمدعلی از پاکستان بود و یک فرد دیگر از پاکستان نیز حضور داشت.»

درواکنش به این سخنان،  رفعت مسعود، سفیر پاکستان در تهران، امروز گفت، نیروهای خارجی به‌دنبال تخریب روابط ایران و پاکستان هستند.

روز گذشته سپاه پاسداران در اطلاعیه‌ای، با تاکید بر پیگیری مجازات عوامل حمله انتحاری سیستان و بلوچستان، از دستگیری سه نفر و ضبط ۱۵۰ کیلوگرم مواد آماده انفجار در ارتباط با این حادثه خبر داد.

فرمانده نیروی زمینی سپاه  همچنین اعلام کرده است که« دو  نفر از عوامل از این حمله انتحاری که درمنطقه سیستان و بلوچستان بودند، دستگیر شده اند و یک نفر هم متواری است.»

او گفته است که « این گروهک مهمات و تجهیزات بسیار زیادی آماده کرده بودند و اقداماتی که می‌خواستند انجام دهند  فقط صرفا برای این کار نبوده و قصد داشتند اقدامات تروریستی را در ٢٢ بهمن و سایر مناسبت‌ها انجام دهند.»

همزمان عبدالله حاجی صادقی نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران نیز هشدار داده است که به« ازای هر کشته سپاه ده نفر از عاملان حمله به هلاکت خواهند رسید».

شامگاه  ۲۴ بهمن سال جاری یک دستگاه اتوبوس حامل کارکنان نیروی زمینی سپاه در جاده خاش- زاهدان توسط یک خودرو مورد حمله انتحاری قرار گرفت که در جریان این حمله ۲۷ تن از  آنهاکشته شدند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More