شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مدیرکل بحران استان تهران: دلیل آتش‌سوزی پالایشگاه و شرکت بهنوش خرابکاری نبود، تهران در آماده‌باش است

مدیرکل بحران استان تهران، ضمن تاکید براینکه دلیل آتش‌سوزی پالایشگاه تهران خرابکاری نبود و فقط فرسایش و ترکیدن مخازن بود، گفت که هم‌اکنون برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌های فصلی، تمام شهرهای استان تهران آماده‌باش هستند.

سخنان مدیرکل بحران تهران درحالی بیان می‌شود که این استان طی یک هفته گذشته شاهد وقوع آتش‌سوزی بزرگی در پالایشگاه تهران بود، پالایشگاهی بخشی از سوخت پایتخت را تامین می‌کند.

مقام‌های وزارت نفت ۲۶ ساعت بعد از آغاز این آتش‌سوزی از مهار آن خبر دادند و یک عضو شورای شهر تهران گفت که در جریان این آتش‌سوزی خطر انفجارهای مهیب و تکرار انفجار بیروت در پایتخت وجود داشت.

منصور درجاتی، مدیرکل بحران استان تهران درباره دلایل آتش‌سوزی هفته گذشته در پالایشگاه تهران، گفت: دلیل آتش‌سوزی پالایشگاه تهران فقط «فرسایش مخازن فرآورده‌های نفتی، نشت و ترکیدن» بود و «خرابکاری و انفجار» در پالایشگاه تهران واقعیت ندارند.

درجاتی افزود که امسال جلسات و تمهیداتی را برای آتش‌سوزی‌ها اندیشیده‌ایم و شایعاتی که مبنی بر خرابکاری و انفجار در پالایشگاه تهران مطرح شدند، واقعیت ندارند و دلیل آن فقط فرسایش مخازن فراورده‌های نفتی، نشت و ترکیدن بود.

با این حال مدیرکل مدیریت بحران استان تهران تاکید کرد که در حال حاضر هم تمام شهرهای استان تهران آماده‌باش هستند که آتش‌سوزی‌های فصلی را شاهد نباشیم.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران افزود که آتش‌سوزی در شرکت بهنوش هم به دلیل قرار دادن ضایعات در محوطه انبارهای روباز بود و هیچ‌گونه عوامل خارجی متصور نیست.

درجاتی  افزود که هر سال در اسفندماه برای مقابله با حریق‌های احتمالی در ماه‌های آغازین سال بعد به نهادهایی مثل منابع طبیعی، آتش‌نشانی، ارتش و محیط زیست آماده‌باش می‌دهیم که تمهیدات لازم را بیندیشند.

مدیرکل مدیریت بحران استان تهران با بیان اینکه آتش‌سوزی‌های سال۹۸ با سال‌های قبل متفاوت بود، گفت که سال۹۸ بارندگی زیادی داشتیم که نسبت به سال‌های قبل و بعد از آن استثنا بود و پوشش گیاهی متراکمی ایجاد شد و به همین دلیل آتش‌سوزی‌های این سال با سال‌های دیگر متفاوت بود.

منصور درجاتی با بیان اینکه میزان این آتش‌سوزی‌ها در سال۹۹ کمتر شد و «شایعاتی مبنی بر دست داشتن دشمن، منافقین، عوامل خارجی» زیاد مطرح شد که چنین چیزی نبود و «فقط شایعه» بودند.

 

تازه چه خبر؟
ابراهیم رئیسی،‌ رییس‌جمهور ایران،‌ در سخنان خود برای نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد که به صورت مجازی ارسال و پخش شد،‌ ضمن تاکید بر بی‌اعتمادی جمهوری...More
مقام‌های هندی از کشف و ضبط یک محموله تقریبا ۳ تنی هروئین خبر دادند که از افغانستان و از طریق بندرعباس به این کشور منتقل شده است. بنابر اعلام این مقام...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More