شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمود امجد: علیه حوزه‌ فاسد و عمامه به‌ سرهای بی‌ وجدان خواهم شورید

محمود امجد،‌ استاد اخلاق حوزه که اخیرا اعتراضاتش علیه اعدام و سرکوب مخالفان توسط حکومت ایران را افزایش داده است،‌ اعلام کرد علیه حوزه‌ علمیه «فاسد» و «عمامه به سرهای بی‌دین و وجدان» خواهد شورید.

امجد در دست‌نوشته‌ای کوتاه که روز دوشنبه ۱۵ دی‌ماه در صفحه اینستاگرامش منتشر شد، نوشت: «به حول و قوه حضرت حق بنا دارم در تاسی به حضرت ختمی مرتبت شفاف و عریان به جهاد اکبر احقاق حق و ابطال باطل قیام کنم.»

او در ادامه اشاره کرد:‌ «علیه این حوزه فاسد و مفسد و همه عمامه به سرهای بی‌دین و وجدان خواهم شورید. هرچه بادا باد.»

مدیر صفحه اینستاگرام این روحانی مخالف حکومت در پست‌ اخیر او اشاره کرده که تنها خواسته امجد از «حاکم جائر مطلق» برگزاری رفراندوم قانون اساسی جدید است که در آن دولت‌ها حق «جان ستاندن» از هیچ کسی را نداشته باشند.

امجد اخیرا پس از اعدام روح‌الله‌ زم،‌ موسس و مدیر کانال تلگرام «آمدنیوز»، اعتراضات خود علیه سرکوب‌های جمهوری اسلامی و رهبر آن،‌ علی خامنه‌ای، را افزایش داد.

او در آذرماه روح‌الله زم را «مقتول مظلوم» خواند و علی خامنه‌ای را مسئول مستقیم «همه جنایت‌ها و کشته‌شدگان» از سال ۱۳۸۸‌ دانست.

این مواضع او موجب اعتراض حوزه‌های علمیه حکومت ایران و طلاب و روحانیون حامی جمهوری اسلامی و خامنه‌ای شد.

علیرضا اعرافی، مدیر حوزه‌‌های علمیه، سخنان امجد را «دفاع از مجرمان و تهدید کنندگان امنیت ملی و فتنه‌انگیزان و وابستگان به سازمان‌های جاسوسی بیگانگان» خواند.

خبرگزاری رسمی حوزه علمیه هم نوشت که مدرسان حوزه این استان خواستار توبه او شده‌اند، همچنین در برخی استان‌ها طلاب حوزه اعلام کردند علیه امجد دست به برگزاری اعتراض خواهند زد.

احمد علم‌الهدی،‌ امام جمعه مشهد، طی موضع‌گیری‌های جداگانه امجد را «شیخ مفلوک ساده‌لوح نادان» و «منحرف آواره این کشور و آن کشور» خوانده بود.

امجد در اظهاراتی دیگر که روز دوشنبه در اینستاگرامش منتشر شد هم نوشت اگر چشم روح‌الله خمینی، نخستین رهبر جمهوری اسلامی،‌ «مانند علامه طباطبایی و آقای بهاء‌الدینی باز می‌بود و پلیدی عمامه به سرها را می‌دید، قطعا به ترکیب شاه دست نمی‌زد.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More