شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محمدعلی نجفی:‌ تماس‌های من را شنود می‌کردند و به همسرم می‌دادند

محمدعلی نجفی، شهردار پیشین تهران که به اتهام قتل همسرش در بازداشت است، در جلسه بازپرسی با اشاره به اینکه میترا استاد، همسر مقتول او، با یک فرد از نهادهای امنیتی در ارتباط بوده، گفت: «تماس‌های من توسط یک نهاد امنیتی شنود می‌شد و به همسرم داده می‌شد.»

میترا استاد، صبح سه‌شنبه ۷ خرداد به ضرب گلوله در منزل شخصی‌اش به قتل رسید و ساعاتی بعد، محمدعلی نجفی با مراجعه به اداره‌ آگاهی به قتل همسرش اعتراف کرد.

به گزارش خبرگزاری ایلنا، چهارشنبه هشتم خرداد،‌ نجفی در دادسرای امور جنایی اعلام کرد: «اجازه بدهید این موضوع را خیلی باز نکنم، اما در چند مورد، خودم در واتساپ صحبت‌هایی که برای ایشان فرستاده شده بود را شنیدم‌.»

او اضافه کرد که نمی‌داند تماس با این فرد امنیتی برای چه بوده و افزود:‌ «آن‌چه که من احساس کردم، این است که قصد داشتند، رابطه من و این خانم را بیشتر متشنج کنند.»

همچنین به گزارش وب‌سایت خبر فوری،‌ نجفی پس از توضیح نحوه قتل همسرش به بازپرس پرونده اعلام کرد که «بعد از قتل، با رفتن به مزار پدر و پدربزرگش،‌ قصد کشتن خود را داشته، اما از این تصمیم منصرف شده است».

شهردار پیشین تهران با اشاره به اختلاف‌نظرهای شخصی خود با میترا استاد، گفت: «از وقتى که به عقد من درآمد، از اردیبهشت پارسال تا دیروز، مسائل ناموسى نبود، اما تهدید ناموسى زیاد مى‌کرد و یکى از اصلى‌ترین مسائل دعواى ما، همین موضوع بوده است.»

او همچنین با اشاره به درخواست طلاق خود از همسر مقتولش، توضیح داد: «این اواخر گفتم من حاضرم هر چه دارم بدهم تا مهریه‌ات را پرداخت کنم، اما مى‌گفت مى‌خواهم کارى کنم که از زندگى بیزار شوى.»

به گفته نجفی،‌ میترا استاد او را تهدید به ارتباط با «مردانی که قبلا با آن‌ها رابطه داشته»، می‌کرده است.

نجفی در جلسه تفهیم اتهام خود همچنین گفت که دیروز متوجه شده که زمان اعتبار کارت مجوز حمل سلاحش به پایان رسیده است.

در حالی که نجفی در نخستین ساعات بازداشت، به استفاده از اسلحه «برای ترساندن همسرش» اشاره کرده بود،‌ حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در یک نشست خبری اعلام کرد که «از سال ۱۳۹۴ نجفی مجوز اسلحه نداشته است».

 

به‌خاطر شرایط نجفی به ازدواجش رضایت دادم

در واکنش به اخبار منتشرشده درباره نجفی، سرور تابشیان، همسر دیگر او در گفت‌وگو با وب‌سایت خبرفوری، اعلام کرد که با «ازدواج دوم» همسرش موافق نبوده است.

تابشیان که به همراه زهرا نجفی، دختر او و محمدعلی نجفی، روز چهارشنبه در دادسرا حاضر شده بود،‌ توضیح داد:‌ «بعد از صحبت با او، متوجه شدم به‌خاطر شرایط شوهرم باید به این ازدواج رضایت بدهم و این کار را کردم.»

تابشیان گفت: «ما ۴۲ سال زندگی بسیار خوبی داشتیم و حالا هم او را تنها نمی‌گذارم.»

به گفته تابشیان،‌ متهم بعد از بعد از حادثه با او تماس گرفته و از او «طلب حلالیت» کرده است.

 

فیلم پذیرایی مربوط به بعد از افطار بود

به گزارش خبرگزاری تسنیم، حسین رحیمی، فرمانده انتظامی تهران بزرگ، چهارشنبه هشتم خرداد،‌ در یک نشست خبری با اشاره به انتشار فیلم گفت‌وگوهای ابتدایی رییس پاسگاه با نجفی توضیح داد: «فیلمی که منتشر شد، مربوط به پیش‌ از افطار نبود.»

او همچنین توضیح داد که گزارشگر صداوسیما ساعت ۹ شب به پاسگاه محل بازداشت نجفی رسیده بود و «چای او و پلیس مربوط به بعد از افطار بود».

بعضی از کاربران فضای مجازی، پس از انتشار نخستین فیلم‌ها از بازداشت نجفی، نسبت به پذیرایی چای و شیرینی در مقابل متهم و ماموران پلیس در ماه رمضان ابهاماتی را مطرح کرده بودند.

 

هیچ سفارشی درباره پرونده نجفی به پلیس نشده است

علیرضا لطفی، رییس پلیس آگاهی تهران بزرگ، ظهر روز چهارشنبه، درباره ابعاد سیاسی پرونده محمدعلی نجفی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایسنا اعلام کرد که تاکنون هیچ فشار و سفارشی به پلیس درباره این پرونده نشده است.

او درباره نحوه پوشش نجفی در پاسگاه توضیح داد: «متهم پس از حضور در مقر پلیس آگاهی، با همان لباسی که داشت به جرمش اعتراف کرد و پس از انجام مصاحبه اولیه، لباس بازداشتگاه پوشیده و با دستبند به بازداشتگاه منتقل شد.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More