شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
محمدرضا حیاتی: پس از سخنانم درباره ابی گفتند فعلا به صداوسیما نیا

محمدرضا حیاتی: پس از سخنانم درباره ابی گفتند فعلا به صداوسیما نیا

 

محمدرضا حیاتی، گوینده‌ خبر تلویزیون جمهوری اسلامی ایران، می‌گویدکه پس از سخنانش درباره ابراهیم حامدی -خواننده معروف پاپ که به ابی ملقب است- از او خواسته شده «فعلا» به صداوسیما نرود است.

او در مصاحبه با روزنامه هفت صبح گفت: «تماس گرفتند گفتند فعلا نیایید.‌من هم گفتم چشم. عرض کردم من که بازنشسته شدم و همان موقع هم قبل از دستور شما تقاضا کردم اگر امکان دارد دیگر نباشم».

حیاتی گفت: «تلویزیون خیلی از مجریان و گویندگان خود را از دست داده در حالی که باید از کسانی که روی آن‌ها سرمایه‌گذاری کرده است و آن‌ها را به اینجا رسانده، استفاده بهینه کند نه این که یک مجری راحت کنار گذاشته شود».

محمدرضا حیاتی در یک مصاحبه اینترنتی درباره درگیری ابی و محسن چاوشی، خواننده مقیم ایران، در رسانه‌های اجتماعی گفته بود: «من خودم از ارادتمندان ابی هستم و برای من صدای ابی صدای سال‌ها خاطره است. من حدود پنجاه سال است که به ترانه‌های ابی گوش می‌دهم و تمام ترانه‌هایش را دوست دارم. ولی آقای محسن چاووشی هم در جایگاه خودشان جزو خواننده‌های مورد علاقه من هستند و سبک جدیدی را به موسیقی کشورمان آورده است که هر کسی شجاعت آن را نداشت».

 

 

او پس از بازتاب‌های این سخنان در یک ویدیوی دیگر گفت که از موضوع درگیری این دو خواننده اطلاع نداشته است.

 

موضوع دعوای همسر ابی با محسن چاوشی چه بود؟

دعوای لفظی محسن چاوشی و مهشید حامدی برومند همسر ابی با یک پست اینستاگرامی چاوشی با یک شعر شروع شد. 

چاوشی نوشته بود: «با یدالله و تیغ علی ذوالفقار سینه گردنکشان اذن دهد می‌درم».

مهشید برومند در واکنش به این پست، چاوشی را «خواننده حکومتی» خواند و پس از آن مشاجره‌ای در فضای مجازی بین این دو در گرفت. 

حیاتی در مصاحبه با روزنامه هفت صبح نیز گفت که از دعوای چاوشی و ابی در فضای مجازی اطلاع نداشته و فکر کرده این درگیری لفظی « سر مسائل فنی خوانندگی است».

او با تکرار سخنان خود درباره ابی افزود که ترانه‌های او «از لحاظ ساختاری هم بد نیستند. حتی برخی از آن‌ها شعرهای ارزشمندی دارند و آهنگسازان خوبی آن‌ها را ساخته‌اند».

این مجری تلویزیون پس از تماشای فیلم مطرب نیز گفته بود که نمی‌داند چرا برخی از خواننده‌های قدیمی باید ممنوع از کار باشند. 

او در مصاحبه با روزنامه هفت صبح با اشاره به برخی خواننده ها از جمله جواد یساری گفت: «چرا نباید چنین خواننده‌ای در کشور بخواند؟ شاید این حرف به عده‌ای بربخورد ولی اینجور آدم‌ها نه با نظام و نه با کشور مشکل دارند. حتی مومن هستند و از لحاظ عقیدتی پایبندی به دین دارند.»

پس از انقلاب سال ۵۷ در ایران، بسیاری از خوانندگان و بازیگران سینما از فعالیت منع شدند و عده زیادی از آنها از جمله ابی به خارج از کشور مهاجرت کردند و پخش صدا و آثارشان در صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران ممنوع است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More