شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محسن هاشمی ارسال نامه محرمانه برای توقف نام‌گذاری «خیابان شجریان» را تایید کرد

 

محسن هاشمی رفسنجانی، رییس شورای شهر تهران، نامه محرمانه‌‌ خود به شهردار پایتخت را در به تعویق انداختن مصوبه نام‌گذاری خیابانی به نام محمدرضا شجریان تایید کرد.

تصویری از نامه محرمانه محسن هاشمی به پیروز حناچی، شهردار تهران، که تاریخ دهم اردیبهشت ۹۸ بر آن درج شده، در شبکه‌های اجتماعی و برخی از رسانه‌ها منتشر شده بود.

در این نامه، محسن هاشمی از شهردار تهران خواسته بود «ردیف دوم مصوبه نامگذاری و تغییر نام شش معبر عمومی شهر تهران» تا اطلاع ثانوی به اجرا گذاشته نشود.

ردیف دوم این مصوبه که در فروردین سال ۹۸ در شورای شهر به تصویب رسید، مربوط به نامگذاری خیابانی در تهران به اسم «محمدرضا شجریان»، استاد آواز ایران، است. 

با این حال محسن هاشمی رفسنجانی روز سه‌شنبه به خبرنگاران گفت این موضوعی «قدیمی» است و هدف از انتشار این نامه «روشنگری نبود و افراد سعی در تخریب» او داشته‌اند.

فرزند اکبر هاشمی رفسنجانی ادامه داد: «نمی‌گویم که موضوع منتفی است؛ بلکه از شهردار می‌خواهیم که در راستای اجرای هرچه بهتر این مصوبه مدتی صبر کند و جای نگرانی هم نیست.»

قرار بود سال گذشته نام بلوار فلامک جنوبی و شمالی در منطقه ۲ به «محمدرضا شجریان» تغییر یابد، اما هنوز این تغییر صورت نگرفته است.

پس از مصوبه شورای شهر، روزنامه کیهان نزدیک به دفتر رهبر جمهوری اسلامی، به نام‌گذاری خیابانی به نام شجریان اعتراض کرد.

این روزنامه نوشت چه معنی دارد در جمهوری اسلامی خیابانی به نام آوازه‌خوانی ثبت شود که به صراحت خواسته تا تصنیفش را همراه با عکس آیت‌الله خمینی در تلویزیون پخش نکنند.

همچنین همزمان با تصویب نامگذاری خیابانی به نام شجریان، مستندی با عنوان « شجریان از سپیده تا فریاد» از صداوسیمای جمهوری اسلامی منتشر شد که در آن بار دیگر موضع‌گیری شجریان درباره اعتراض‌های سال ۸۸ محکوم شده بود.

این مستند در ادامه تبلیغات گسترده حکومت علیه شجریان بود.

در جریان اعتراض‌های سال ۸۸، شجریان به دلیل سرکوب  معترضان از سوی حکومت، علنا علیه سیاست‌های جمهوری اسلامی موضع‌گیری کرد و در واکنش به اظهارات محمود احمدی‌نژاد گفت که او صدای «خس و خاشاک» است.

شجریان اکنون به بیماری سرطان مبتلاست و در ماه‌های اخیر دوبار در بیمارستان جم تهران بستری شده است.

روزنامه شرق به تازگی گفت‌وگویی با او منتشر کرده که در سال ۱۳۹۴ انجام شده است. این هنرمند در این گفت‌وگو ضمن انتقاد از تحمیل سیاست به ارکان زندگی اجتماعی مردم، هنرمندانی که سیاسی شده‌ و در پی قدرتند را «بی‌مایه و بیچاره» خوانده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More