شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

محسن رضایی: روحانی از خامنه‌ای خواسته مجمع تشخیص به بررسی لوایح اف‌ای‌تی‌اف ادامه دهد

 

محسن رضایی، دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، اعلام کرد که لوایح مرتبط با گروه ویژه اقدام مالی(اف‌ای‌تی‌اف) همچنان در این مجمع در حال بررسی است.

روزنامه ایران نوشت رضایی روز چهارشنبه ۱۹ آذر در نشست خبری خود گفتکه حسن روحانی از علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، تقاضا کرده مجمع تشخیص مصلحت نظام به بررسی این لوایح ادامه دهد.

رضایی افزود مجمع تشخیص منتظر پاسخ سوالات و ابهامات خود از سوی دولت است.

با این حال محمد صدر، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، به وب‌سایت خبری «انتخاب»گفت که این موضوع در جلسات مجمع مطرح نشده و اعضا از آن اطلاع ندارند.

او اضافه کرد: «فعلا این موضوعات مسکوت باقی مانده‌اند و باید دید که در آینده چه تصمیمی درباره این موضوعات اتخاذ خواهد شد.»

غلامرضا مصباحی مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، در مرداد ماه گفته بود که بررسی دوباره دو لایحه پالرمو و الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم در مجمع تشخیص مصلحت نظام «کاملا منتفی» است و این دو لایحه «برای همیشه بایگانی» شده‌اند.

مجید انصاری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، آبان گفته بود که برای بررسی این لوایح « تنها راه موجود، اجازه رهبری است».

در همین حال روزنامه ایران نوشت که با کنار هم گذاشتن این دو اظهارنظر می‌توان حدس زد گرفتن اجازه از رهبر جمهوری اسلامی توسط دولت در چند هفته اخیر انجام شده است.

مقام‌های دولت پیش از این خواستار تصویب این لوایح برای خروج ایران از فهرست سیاه گروه ویژه اقدام مالی شده بودند.

این گروه چند ماه پیش اعلام کرد که ایران را همچنان در فهرست سیاه خود نگه می‌دارد.

از چهار لایحه مرتبط با توصیه‌های گروه ویژه اقدام مالی، دو لایحه از سوی ایران تصویب شد و دو لایحه دیگر درباره پیوستن جمهوری اسلامی به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی (پالرمو) و کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) مورد اختلاف بود.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More