شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مجوز قوای سه‌گانه ایران برای فروش ریالی نفت در بورس

 

بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت ایران، از مجوز قوای سه‌گانه این‌ کشور برای فروش سه میلیون بشکه نفت در بورس به صورت «۱۰۰ درصد ریالی» خبر داد.

تاکنون، شیوه فروش نفت در بورس انرژی به شکل ۲۰ درصد ریالی و ۸۰ درصد ارزی بوده است، اما از این پس قرار است امکان خرید به صورت ۱۰۰ درصد ریالی نیز فراهم شود.

قرار است برنامه فروش نفت در بورس به صورت ریالی از هفته آینده آغاز شود.

زنگنه روز چهارشنبه پنجم دی‌ماه، با اشاره به فروش دو مرحله‌ای نفت در بورس گفت گزارش  دو مرحله فروش به شورای عالی اقتصادی قوای سه‌گانه ارائه و مجوز جدید از سران سه‌ قوه برای مرحله جدید فروش نفت در بورس اخذ شده است.

به گزارش ایرنا، وزیر نفت ایران با بیان اینکه به زودی اطلاعیه‌ای درباره مرحله سوم فروش نفت در بورس منتشر می‌شود، گفت:«اگر فردی به خرید ارزی نفت در بورس تمایل داشت، نفت به صورت ارزی به این شخص ارائه و اگر فردی به خرید ریالی نفت تمایل داشت عرضه به صورت ریالی انجام می‌شود.»

قدرت خریداران نفت در بورس برای صدور طلای سیاه

وزیر نفت ایران همچنین گفت خریداران نفت در بورس توانسته‌اند آن را صادر کنند و مشکلی در این زمینه وجود نداشته است.

خبرگزاری ایرنا گزارش کرده است در مرحله نخست فروش نفت در ۶ آبان ماه امسال، یک میلیون بشکه نفت خام عرضه شد، اما فقط هشت محموله ۳۵ هزار بشکه‌ای معادل ۲۸۰ هزار بشکه، به نرخ بشکه‌ای ۷۴ دلار و ۸۵ سنت به فروش رسید.

در دومین مرحله فروش نفت خام در بورس انرژی در ۲۰ آبان ماه نیز، ۷۰۰ هزار بشکه نفت خام به قیمت بشکه‌ای ۶۴ دلار و ۹۷ سنت داد‌و‌ستد شد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هرگونه مبادله نفت با ایران را از تاریخ ۱۳ آبان ۱۳۹۷ تحریم کرده است.

اطلاعیه این وزارتخانه درباره بازگشت تحریم‌ها، به طور مشخص از شرکت ملی نفت ایران (NIOC) ، نفتیران، شرکت بازرگانی نفت ایران بین‌الملل (NICO) که زیرمجموعه شرکت ملی نفت ایران در سوئیس است و شرکت ملی نفتکش ایران (NITC) نام برده و تاکید کرده تحریم‌ها علاوه بر نفت خام شامل فرآورده‌های نفتی و محصولات پتروشیمی نیز می‌شود.

حکومت ایران برای مقابله با این تحریم‌ها تصمیم گرفته است نفت را در بورس به مشتریان بخش خصوصی فروخته و از این طریق به صادرات آن ادامه دهد.

 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More