شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مادر محمد موسوی‌زاده: فرزندم به خاطر نداشتن گوشی خودکشی کرد

 

پس از آنکه آموزش و پرورش شهرستان دیر، در استان بوشهر، اعلام کرد دلیل خودکشی یک دانش‌آموز ۱۱ ساله در این شهر نداشتن گوشی تلفن هوشمند نبوده است، خبرگزاری رکنا مصاحبه ای با مادر این کودک را منتشر کرد که تاکید می‌کند دلیل خودکشی فرزندش نداشتن گوشی بود.

رسانه‌های محلی روز یکشنبه گزارش داده بودند محمد موسوی‌زاده،‌ ۱۱ ساله، به علت نداشتن گوشی مناسب کلاس‌های آنلاین خود را حلق‌آویز کرد؛ با این حال آموزش و پرورش دیر بلافاصله در اطلاعیه‌ای گفت مدیر مدرسه شخصا به محمد گوشی داده بود و دلیل خودکشی نداشتن گوشی نبوده است.

پایگاه خبری رکنا فایل صوتی گفت‌وگو با مادر این کودک را منتشر کرده است که در آن می‌گوید مدیر مدرسه محمد چند بار گفته بود که می‌خواهد به سه دانش‌آموز گوشی بدهد اما نداد. حرفش بود اما ندادند.

او تاکید می‌کند «تنها دلیل غصه پسرم» که باعث شد این بلا را سر خودش بیاورد همین نداشتن گوشی بود

از سوی دیگر، با اینکه آموزش و پرورش دیر در اطلاعیه‌اش گفته است کمک هایی مالی به این خانواده بی‌بضاعت کرده بود اما مادر محمد موسوی‌زاده در گفت‌وگو با رکنا می‌گ.ید کمکی از جانب مدرسه به آنها نشده بود.

خبرگزاری ایسنا نیز با استناد به متنی منتسب به معلم این دانش‌آموز گزارش داده که او در پیام‌های گروهی از خرابی گوشی خود و عدم امکان عکسبرداری و ارسال فیلم گلایه کرده بود.

سامانه شاد؛ بحران سلامت جان و روان دانش‌آموزان

موضوع عدم دسترسی دانش‌آموزان کم‌بضاعت به سامانه «شاد» و محرومیت آن‌ها از حق آموزش طی ماه‌های گذشته بارها از زبان کارشناسان و در رسانه‌هامطرح شده است.

چندی پیش یک دانش‌آموز ۱۴ ساله کرمانشاهی نیز که برای تامین مخارج استفاده از سامانه شاد مشغول کولبری شده بود،‌ در پی سر رسیدن ماموران نیروی انتظامی از کوه سقوط کرد و به دلیل مصدومیت در بیمارستان بستری شد.

علاوه بر آن، رسانه‌ها گزارش دادند در آبادان هم یک دانش‌آموز ۱۲ ساله در پی فروش گوشی موبایل و دوچرخه‌اش از سوی مادر خانواده برای «پرداخت اجاره خانه» به زندگی خود پایان داد.

رسانه‌ها اشاره کرده بودند هر دوی این کودکان در آبادان و کرمانشاه از دانش‌آموزان درسخوان و با معدل بالای تحصیلی بوده‌اند.

در شهریورماه حسن الحسینی، مسئول برنامه شبکه آموزشی شاد،‌ تایید کرده بود از مجموع ۱۴ میلیون و ۴۶۸ هزار و ۷۴۴ دانش‌آموز کشور بیش از چهار میلیون و ۱۵۶ هزار نفر از آن‌ها از دسترسی به این شبکه محرومند.

بازرس مجمع عالی نمایندگان کارگران ایران به تازگی اعلام کرد در پی تشدید مشکلات اقتصادی در ایران، خط فقر برای یک خانوار چهار نفره به ۱۰ میلیون تومان رسیده است. همزمان بالا رفتن میلیونی و سریع قیمت لوازم الکترونیکی،‌ امکان خرید گوشی یا تبلت برای دانش‌آموزان در خانواده‌های کم‌برخوردار را با مشکل بیشتر همراه کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More