شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

مادر سینا قنبری گفت که فرزندش را در زندان کشته‌اند

 

مادر «سینا قنبری» جوانی که در جریان اعتراض‌های دی ماه سال پیش مورد بازداشت قرار گرفته بود در مصاحبه‌ای اعلام کرده که فرزندش در زندان به قتل رسیده است.

سینا قنبری به دلیل شرکت در اعتراض‌های سال ۱۳۹۶ از سوی نیروی انتظامی بازداشت شده بود و پس از انتقال به زندان اوین در روز ۱۶ دی‌ماه در قرنطینه بند چهار این زندان درگذشت.  

مصطفی محبی مدیر کل زندان‌های استان تهران در آن زمان مدعی شد که سینا قنبری در دستشویی قرنطینه زندان اوین خود را حلق آویز کرده و خودکشی کرده است.

مادر او اکنون در مصاحبه‌ای از سکوت یک ساله خود ابراز پشیمانی کرده و گفته که دوست دارد همه بدانند پسرش در زندان کشته شده است.

او همچنین گفته که فرزندش پیش از  بازداشت با شور و هیجان برای تولدش برنامه‌ریزی کرده بوده و در نتیجه امکان نداشته که فردی با این روحیه دست به خودکشی بزند.

در جریان اعتراض‌های دی ماه سال ۱۳۹۶ ده‌ها نفر در شهرهای مختلف ایران بازداشت شدند. نهادهای امنیتی تایید کردند که علاوه  بر سینا قنبری، برخی دیگر از زندانیان نظیر وحید حیدری، سارو قهرمانی و کیانوش زندی و شهاب‌الدین ابطحی که همگی به دلیل اعتراض‌های ضد حکومتی بازداشت شده بودند در زندان درگذشتند.

دادگاه‌هایی که برای متهمان شرکت در اعتراض‌های دی ماه سال ۱۳۹۶ برگزار شده اغلب با حکم‌هایی سنگین برای متهمان همراه بوده است.

در آخرین مورد روز پنجشنبه ۲۷ دی ماه مرتضی پرهیزگار، زندانی سیاسی در مشهد به  دلیل مشارکت در اعتراض‌‌های خیابانی دی‌ماه ۹۶ در این شهر، در مجموع به تحمل ۹ سال حبس تعزیری و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More