شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لحظه به لحظه با تازه‌ترین خبرها درباره شیوع کرونا

با تازه‌ترین خبرها درباره شیوع کرونا

سوئد پروازهای ایران ایر را لغو کرد

آژانس حمل و نقل سوئد اعلام کرد به دلیل شیوع ویروس کرونا در ایران، به شکل موقت پروازهای رفت‌وبرگشت هواپیمایی ایران‌ایر را به سوئد تعلیق می‌کند. 

ورود تیم فنی سازمان جهانی بهداشت به ایران

تیم فنی سازمان جهانی بهداشت برای کمک به ایران جهت مقابله با کرونا به به این کشور وارد شد.  

شناسایی نخستین مورد کرونا در خراسان شمالی


احمد هاشمی، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی، از شناسایی نخستین مورد کرونا در این استان خبر داد. 


بسته ۵ میلیون یورویی آلمان، فرانسه و بریتانیا برای ایران جهت مقابله با کرونا

بریتانیا، فرانسه و آلمان برای کمک به ایران جهت مقابله با کرونا به این کشور یک بسته ۵ میلیون یورویی پیشنهاد دادند. وزارت خارجه بریتانیا روز دوشنبه اعلام کرد این بسته را از طریق سازمان بهداشت جهانی و یا سایر سازمان‌های وابسته به سازمان ملل ارائه می‌کند. 

این سه کشور علاوه بر این روز دوشنبه تجهیزات پزشکی شامل دستکش و لباس محافظتی به ایران فرستادند. 

جان باختن ۹ نفر در خوزستان بر اثر کرونا

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز از ابتلای تاکنون ۳۰ نفر به کرونا در خوزستان خبر داد و افزود از مجموع این تعداد ۹ بیمار جان‌باخته‌اند.

دانشگاه علوم پزشکی گلستان: روزانه ۳۰۰ بیمار کرونایی بستری می‌کنیم

سراج‌الدین عارف‌نیا، معاون دانشگاه علوم پزشکی گلستان،‌ اعلام کرد با رشد «یک‌ونیم برابری» شیوع کرونا در این استان، روزانه ۳۰۰ بیمار مبتلا بستری می‌شوند. او اظهار کرد که این استان دو هفته «بسیار سخت» پیش رو خواهد داشت. عارف‌نیا همچنین گفت که «ترس ما از سرعت شیوع این بیماریست» و نتایج آزمایش‌ها کمکی در این زمینه نمی‌کند. گلستان به عنوان کانون کرونا در نوار شمالی ایران معرفی شده است.

دادستان قم: فردی که حرم حضرت معصومه را لیس می‌زد، بازداشت شد

 

 حسن غریب، دادستان قم، اعلام کرد اعلام کرد فردی که ضریح «حضرت معصومه» در این شهر را لیس می‌زد، بازداشت شد. او گفت: «با توجه به انتشار فیلم اقدام غیر متعارف یک فرد در حرم حضرت معصومه و وصول گزارش به سامانه گزارشات مردمی قرارگاه کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی دادسرای قم، دستور قضایی در این زمینه صادر شد.» 

وزارت بهداشت ایران:‌ تعداد قربانیان کرونا به ۶۶ نفر افزایش یافته است

 

وزارت بهداشت ایران روز دوشنبه اعلام کرد تعداد قربانیان کرونا در این کشور به ۶۶ نفر افزایش یافته است. بر اساس آمار رسمی وزارت بهداشت، تعداد مبتلایان به کرونا هم به ۱۵۰۱ نفر رسیده است.

ربیعی: مدارس تا آخر هفته تعطیلند

علی ربیعی، سخنگوی دولت ایران در کنفرانسی خبری اعلام کرد مدارس ایران تا آخر این هفته تعطیل خواهد بود و در صورت لزوم برای هفته آینده نیز روز پنج شنبه یا جمعه تصمیم‌گیری می‌شود. او افزود ایران جزو شفاف‌ترین کشورها در خصوص اعلام شیوع کرونا بوده است و مسئولان این کشور، پس از شوک اولیه به سرعت بر اوضاع مسلط شده و در حال کنترل شرایطند. 

اعلام نتیجه تست کرونای پرستار لاهیجانی یک هفته پس از درگذشت

خبرگزاری ایلنا گزارش داد سازمان نظام پرستاری شرق گیلان نتیجه تست کرونای نرجس خانعلی‌زاده، پرستار بیمارستان میلاد لاهیجان، را مثبت اعلام کرده است. خبر درگذشت این پرستار ۲۵ ساله روز هفتم اسفندماه منتشر شد و جواب تست او تقریبا یک هفته بعد از مرگش اعلام شده است. 

زیباکلام خطاب به ترامپ: کمک‌های پزشکی را از طریق فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر بفرستید

صادق زیباکلام، استاد دانشگاه و تحلیل‌گر سیاسی، در توییتی از دونالد ترامپ برای پیشنهاد کمک به ایران در مقابله با کرونا تشکر کرد و نوشت از آنجا که دولت ایران نمی‌تواند این پیشنهاد را بپذیرد، تجهیزات پزشکی مورد نیاز را می‌توان از طریق فدراسیون بین‌المللی صلیب سرخ و هلال احمر فرستاد. 

مرگ یکی از اعضای مجمع تشخیص در اثر «ابتلا به کرونا»

محمد میرمحمدی، یکی از اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام، روز دوشنبه در بیمارستان مسیح دانشوری درگذشت. خبرگزاری تسنیم علت فوت میرمحمدی را ابتلا به کرونا اعلام کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More