شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لبنان هم به هواپیماهای ایرانی سوخت نمی‌دهد

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی از توقف سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در فرودگاه‌های لبنان خبر داد.

منع سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در لبنان پس از اعمال تحریم‌های تازه آمریکا علیه جمهوری اسلامی اتفاق می‌افتد.

روز جمعه ۱۱ آبان نیز برخی هواپیماهای متعلق به چند شرکت هوایی ایرانی نتوانستند در فرودگاه بین‌المللی استانبول سوخت‌گیری کنند و به همین دلیل، دست کم یک پرواز لغو شد و دیگر هواپیماها هم برای کاهش وزن و ایجاد امکان رسیدن به مقصد با همان سوخت کم موجود، برخی از مسافران خود را سوار نکردند.

شرکتی که از ارائه سوخت به هواپیماهای ایرانی خودداری کرده «پترول آفیسی» ترکیه نام دارد.

حالا چند روز پس از اعلام تصمیم شرکت ترکیه‌ای در توقف سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایران در فرودگاه‌های این کشور، یک شرکت لبنانی فعال در این زمینه نیز اعلام کرده که به ایرلاین‌های ایرانی سوخت نخواهد داد.

مقصود اسعدی سامانی دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با تایید این خبر گفت: «متاسفانه در روزهای گذشته صحبت‌هایی در این زمینه مطرح شده بود که در حال حاضر به مرحله اجرا رسیده و فعلا ایرلاین‌های ایرانی توان سوخت‌گیری در فرودگاه‌های لبنان را ندارند.

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی همچنین درباره آخرین وضعیت سوخت‌رسانی هواپیماهای ایرانی در ترکیه نیز گفت: متاسفانه با وجود انجام مذاکرات هنوز این مشکل حل نشده و ایرلاین‌های ما نتوانسته‌اند در ترکیه سوخت مورد نیاز خود را دریافت کنند.

به گفته وی، حتی زمانی که شرکت‌های ایرانی این پیشنهاد را ارائه کردند که سوخت مورد نیازشان را به شکل نقدی خریداری کنند نیز شرکت ترکیه‌ای از این موضوع خودداری کرده است.

طبق پیش‌بینی کارشناسان، تنها بخشی از ناوگان ایران توان آن را دارد که بدون سوخت‌گیری میان ایران و ترکیه پرواز کند و مابقی هواپیماها مجبور خواهند بود که قبل از رسیدن به تهران در شهرهایی مانند تبریز یا ارومیه فرود آمده و سوخت‌گیری کنند.

۲۰۰ پرواز برنامه‌ای میان ایران و ترکیه به صورت هفتگی در جریان است و سالانه ۲.۵ میلیون مسافر ایرانی برای سفر وارد شهرهای مختلف ترکیه می‌شوند.

علیم یارمحمدی عضو کمیسیون عمران مجلس در واکنش به منع سوخت‌رسانی به هواپیماهای ایرانی در ترکیه گفت:«این اقدام شرکت های ترکیه‌ای مغایر با حسن همکاری ها و روابط دو کشور است، زیرا دو کشور منافع اقتصادی بسیاری برای هم دارند و قطعا این دست اقدام بر این مسائل اثر سوء خواهد گذاشت.»



 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More