شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لاریجانی: وزارت اطلاعات پیامک‌های تهدیدآمیز را پیگیری کند

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران، از وزارت اطلاعات این کشور خواست تا موضوع پیامک‌های ارسالی تهدیدآمیز به نمایندگان را که زمان بررسی و تصویب لایحه الحاق جمهوری اسلامی به کنوانسیون بین المللی مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) شروع شد، پیگیری کند.

او روز دوشنبه در جلسه علنی مجلس گفت: «وزارت اطلاعات موضوع  را پیگیری کند. این رفتار ناصحیح در کشور مشکل ایجاد کرده است».

اظهارات لاریجانی در پاسخ به درخواست یکی از نمایندگان مجلس بود که متن پیامک تهدیدآمیز را در مجلس قرائت کرد

جهانبخش محبی‌نیا، گفت‌ «پیامکی برای همه نمایندگان» ارسال شده است که در آن مجلس شورای اسلامی را «مجلس شورای منافقین در تهران» و متحد با «اردوگاه اشرف منافقان در عراق» قلمداد کرده است.

پس از بروز اختلاف بین سازمان مجاهدین خلق و روحانیان در ایران پس از انقلاب ۱۳۵۷، اعضای این سازمان در رسانه‌های رسمی جمهوری اسلامی «منافق» خوانده می‌شوند.

محبی‌نیا افزود فرستنده پیامک «با تی‌ان‌تی می‌آید و عملیات کور و منافقانه‌ای را انجام می‌دهد.»

اولین بار در اواسط مهر ماه گذشته، محمدرضا بادامچی، نماینده اصلاح‌طلب مجلس، گفت: «پیامک‌های تهدید آمیز به نمایندگان در مورد تصویب لایحه CFT همچنان ادامه دارد. می خواهند نمایندگان را بترسانند ولی موفق نخواهند شد، زیرا نمایندگان در راستای منافع ملی گام برداشته‌اند.»

او ادامه داد: «ما تصور می‌کردیم این پیامک‌ها بعد از بررسی و تصویب این لایحه پایان یابد، ولی هنوز ادامه دارد و جنبه نفرین پیدا کرده است.»

مجلس ایران لایحه الحاق این کشور به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم را علی‌رغم مخالفت‌های برخی مقام‌ها و نهادهای عالی تصویب کرد.

الحاق ایران به این کنوانسیون یکی از چهار پیش‌شرط پذیرش توصیه‌های گروه اقدام مالی (FATF) با هدف خارج کردن ایران از لیست سیاه در راستای تسهیل مبادلات با خارج است. اخیرا کشورهای اروپایی مبتکر سازوکار مالی اینس‌تکس از ایران خواسته‌اند الزامات FATF را بپذیرد.

شورای نگهبان اما با نظر مجلس مخالفت کرده و به دلیل اصرار مجلس بر رای خود، لایحه مذکور هم‌اکنون در مجمع تشخیص مصلحت نظام در دست بررسی است. لایحه دیگر با نام الحاق به کنوانسیون مبارزه با پولشویی موسوم به پالرمو نیز به مجمع ارسال شده است.

محمدرحیم نوروزیان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی، اخیرا گفته بود متولی اصلی پیامک‌ها «آقای خ. م (عضو سابق شورای شهر مشهد) بوده که در حسینیه‌ای در مشهد مشغول فعالیت است.»

نوروزیان گفته بود: «بعضی از افرادی که این پیامک‌ها را ارسال کردند، اصلا نمی‌دانند FATF چه هست؛ این نوع حرکت‌ها مطرود است و ما باید برای رای مردم و نظر آن ‍‌ها احترام قائل شویم.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More