شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

لاریجانی خطاب به پاکستان: پاسخگوی حمله زاهدان باشید

 

علی لاریجانی، رییس مجلس ایران، به دولت پاکستان درباره رفتار گروه جیش‌العدل هشدار داد و گفت اسلام‌آباد باید «پاسخگوی این اقدام» باشد.

لاریجانی در جلسه علنی روز یکشنبه مجلس خطاب به پاکستان گفت:‌« باید پاسخگوی این اقدام باشید که چرا این گروهک از سرزمین شما این عملیات را طراحی و پیاده کرده است؟ با همه احترامی که برایتان قائل هستیم اما نمی‌توانید نسبت به این مساله غیرمسئولانه عمل کنید. این گونه رفتارها سطح همکاری دو کشور را به شدت مخدوش می‌کند.»

پس از وقوع حمله انتحاری گروه جیش‌العدل که در جاده خاش – زاهدان که منجر به کشته‌شدن ۲۷ نفر از نیروهای سپاه شد، محمدعلی جعفری، فرمانده سپاه پاسداران ایران، نیروهای امنیتی پاکستان را متهم به حمایت از جیش‌العدل کرد.

در همین حال، حشمت‌الله فلاحت‌پیشه، ریيس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران هم روز یکشنبه گفت بخشی از حادثه زاهدان «در قالب جاسوسی اطلاعاتی بوده و افرادی که این کار را کرده‌‌اند، از نفوذ استفاده کرده‌اند».

او با اشاره به اینکه اخیرا دو بار به زاهدان سفر کرده، افزود: «ما پیش‌بینی این مسائل را کردیم.»

فلاحت‌پیشه با تاکید بر اینکه «در شرایطی که جمهوری اسلامی فراتر از مرزها امنیت ایجاد کرده،‌ نباید این اتفاقات در داخل خاک خودمان رخ دهد» خواستار «هماهنگی در مرز بین دستگاه‌های اطلاعاتی، امنیتی و عملیاتی» شد.

اظهارات او درباره «نفوذ»، در حالی بیان می‌شود که پیش از این علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی که سپاه را مامور رسیدگی به این حادثه کرده، از مسلم بودن ارتباط «سازمان‌های جاسوسی برخی کشورها» با عاملان این حمله انتحاری گفته بود.

حسن روحانی، ریيس جمهوری ایران هم صبح یکشنبه در جریان سخنرانی‌اش در شهرستان بندرلنگه گفت برخی کشورهای منطقه از عوامل این حادثه حمایت کرده‌اند.

فرمانده سپاه هم از کشورهای امارات و عربستان سعودی به عنوان مرتبطان با این حادثه خبر داده بود.

مهرماه امسال پس از ربوده‌ شدن ۱۲نفر از نیروهای مسلح ایران در مرز پاکستان توسط گروه جیش‌العدل، قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که این حادثه با «خیانت عوامل نفوذی» رخ داده است. 

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More