شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

قطع گسترده برق در شیراز به دلیل آتش‌سوزی در پست‌های اصلی برق؛ ده‌ها شهروند در آسانسورها محبوس شدند

به‌دنبال گزارش‌های متعدد منابع محلی درباره قطع برق در مناطق وسیعی از شهر شیراز و شنیدن شدن صدای آژیر خودروهای امدادی در این شهر، مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز اعلام کرد این خاموشی‌ها به‌دلیل آتش‌‌سوزی در پست‌های اصلی برق رخ داده و بسیاری از شهروندان نیز در آسانسورها حبس شدند.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز در نخستین ساعات بامداد جمعه ششم تیر ماه گفت: «آتش‌سوزی پست اصلی برق در خیابان امیرکبیر شیراز شامگاه پنج‌شنبه پنجم تیرماه جاری، موجب خاموشی گسترده در این کلانشهر شد.»

محمدهادی قانع بامداد جمعه در این باره گفت که آتش‌سوزی پست‌های اصلی برق حوالی ساعت ۲۳ و ۲۰ دقیقه شامگاه پنج‌شنبه موجب خاموشی بخشی از شهر شیراز شد و صدای خودروهای امدادی نیز سبب هراس شهروندان شد.

به گفته قانع، پست‌های برق اصلی که دچار آتش‌سوزی شده در خیابان توانیر واقع در بلوار امیر کبیر شیراز واقع است که با اقدام سریع نیروهای امدادی و آتش نشان این آتش‌سوزی اکنون مهار شده است.

مدیرعامل سازمان آتش نشانی شیراز همچنین گفت که در حال حاضر به علت قطعی برق که هنوز نیز ادامه دارد تعداد زیادی از شهروندان شیرازی در آسانسور مجتمع‌های مسکونی حبس شده‌اند که مردم باید خونسردی خود را حفظ کنند و جای نگرانی نیست چون امدادرسانی سریع و به موقع در حال انجام است.

قانع با بیان اینکه علت این آتش‌سوزی در حال بررسی است و کارشناسان در تلاش برای رفع خاموشی هستند، گفت که شهروندانی که در پی این موضوع در آسانسور محبوس شده‌اند با حفظ خونسردی با مرکز ۱۲۵ تماس بگیرند.

حمزه روغنیان، معاون بهره‌برداری شرکت برق منطقه‌ای فارس نیز بامداد جمعه ششم تیر ماه «افزایش بار و اتصال ناگهانی درون ترانسفورماتور» را دلیل اصلی بروز حادثه آتش سوزی در ایستگاه ۲۳۰ کیلوولت ملک مکان شیراز و قطع گسترده برق در این کلانشهر عنوان کرد.

روغنیان گفت که این آتش‌سوزی در ساعت ۲۳ و ۲۲ دقیقه پنج‌شنبه شب رخ داد و موجب شد برق حدود ۲۰ درصد از مشترکان شیراز قطع شود و با ایجاد آتش‌سوزی در این ترانسفورماتور، و ایجاد اختلال در تامین برق، ترانسفورماتور مجاور نیز از مدار خارج شد که دامنه خاموشی را گسترده‌تر کرد.

این مقام شرکت برق منطقه‌ای فارس افزود که مسئولان و نیروهای عملیاتی شرکت برق منطقه‌ای فارس و گروه‌های تعمیراتی از لحظات نخست بروز حادثه در محل ایستگاه حضور یافتند و بعد از خاموشی آتش‌سوزی کار راه‌اندازی ایستگاه و تامین برق با مدیریت بار شبکه انجام گرفت.

 روغنیان گفت که همه تلاش نیروهای عملیاتی این شرکت و دست اندرکاران حاضر در ایستگاه ملک مکان شیراز این بوده است که برق در کمترین زمان ممکن باردیگر وصل شود و اکنون نیروهای عملیاتی مشغول تعمیر ترانسفورماتور آسیب دیده و تلاش برای بازگرداندن آن به مدار تامین برق هستند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More