شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده هوافضای سپاه: دشمن قصد داشت موشک‌های ما را در هوا منفجر کند

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادعای خرابکاری آمریکا در صنعت موشکی ایران را رد کرد.

او گفت کشورهایی که دنبال خرابکاری در برنامه موشکی ایران بوده‌اند: «تلاش کرده‌اند که مثلا بیایند روی یک قطعه کوچکی که ما از خارج می‌خریم، خرابکاری کنند تا مثلا موشک ما به هدف و نقطه نرسد و روی هوا منفجر شود.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفته است: «دشمنان انصافا هم قشنگ و خوب کار کردند» ولی «هیچ غلطی نتوانستند بکنند، چون مقاوم‌سازی اتفاق افتاده است.»

بیست و هفت بهمن امسال،‌ روزنامه نیویورک تایمز گزارش داد که آمریکا در برنامه فضایی و موشکی ایران خرابکاری کرده است.

بر اساس این گزارش، در این برنامه خرابکاری، تلاش شده که قطعات و مواد معیوب اولیه وارد برنامه فضایی ایران شود.

در سال‌های اخیر، ۶۷درصد آزمایش‌های موشکی ایران ناموفق بود که در مقایسه با متوسط جهانی که ۵درصد است، آمار بسیار بالایی محسوب می‌شود. ناموفق بودن پرتاب دو ماهواره ایران در ماه گذشته نیز به تشدید گمانه‌زنی‌ها در این زمینه کمک کرده است.

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، ۲۶بهمن در گفتگو با شبکه آمریکایی ان‌بی‌سی گفته بود خرابکاری آمریکا «کاملا امکان دارد» ولی «هنوز نمی‌دانیم و باید آن را به دقت بررسی کنیم.»

فرمانده نیروی هوافضای سپاه، چهارشنبه یک اسفند نیز در واکنش به گزارش نیویورک تایمز گفته بود: «ما قطعات معیوب و ارزان ورودی را در بخش‌های غیرضروری استفاده کردیم و به این شیوه یک تهدید را به فرصت تبدیل کردیم.»

از سوی دیگر و در واکنش به این گزارش‌ها، سپاه پاسداران در روزهای اخیر اقدام به انتشار ویدیویی کرده و می‌گوید به سیستم پهپاد‌های آمریکایی نفوذ کرده است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه نیز امروز با اشاره به این ویدئو‌ها گفته است: «این جواب پررویی آمریکایی‌ها بود» و «اگر امروز این موضوع را بیان می‌کنیم، به آن دلیل است که آمریکایی‌ها گفتند در صنایع موشکی ما قطعات معیوب فرستادند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More