شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده هوافضای سپاه:آمریکا مقابله به مثل نخواهد کرد

امیرعلی حاجی‌زاده، فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران، که دو روز پیش از سوی آمریکا در فهرست تحریم‌های جدید آمریکا قرار گرفت، گفت که «یگان‌های هوافضای سپاه پاسدارن در هدف قرار دادن پهپادآمریکایی، به وظیفه خود عمل کردند» و «آمریکا مقابله به مثل نخواهد کرد.»

حاجی‌زاده روز که پنج شنبه گذشته یک پهپاد آمریکایی از سوی نیروهای تحت امرش هدف قرار گرفته و سرنگون شد، در پاسخ به تاکید مکرر مقام‌های آمریکایی مبنی بر اینکه ‌پهپاد در خاک ایران نبوده است، ‌‌گفت: «این ادعای آمریکایی‌ها مربوط به لحظات اولیه حادثه بود‌ و دیگر این ادعا‌ را پیگیری نکردند و این در حالی است که کشورهای دیگر ‌ادعای آمریکا در عدم تجاوز به خاک ایران را رد کردند.»

وی که صبح چهارشنبه در استان ایلام‌ با خبرنگاران سخن می گفت، از سرنگون کردن پهپاد آمریکایی به عنوان یک «اقدام بازدارنده» یاد کرد و گفت:« ‌قبل از این آمریکا توانمندی دفاعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران را باور نداشت ولی سقوط پهپاد آمریکا در خاک ایران اثبات توانمندی کشورمان ‌‌در منطقه و جهان است.»

حاجی‌زاده‌ «اقدام مقابله به مثل آمریکا ‌علیه ایران پس این حادثه را «نشُد»  و نشدنی عنوان کرد و گفت که «آمریکایی‌ها باید‌ متوجه رفتار خود باشند، چرا که دوران نگاه از بالا به ملت ایران گذشته و آن‌ها متوجه رفتار خود باشند‌.»

وی بومی بودن «سامانه سوم خرداد» را یکی از «توانمندی‌های هوافضای سپاه پاسداران» دانست و گفت: «امروز نه آمریکا  و نه هیچ کشور دیگری جرات حمله به خاک جمهوری اسلامی ایران را ندارد.»

حاجی‌زاد همچنین مفهوم «سایه جنگ» را «ساخته و پرداخته غرب» دانست و گفت: «سایه جنگ بر کشور وجود ندارد و دشمن نیز چنین توانی را ندارد و این مهم بر همگان اثبات شده است.»

فرمانده هوافضای سپاه پاسداران البته از «مشکلات اقتصادی» ابراز نگرانی کرد و گفت: «آنچه الان در کشور مهم است جنگ اقتصادی و حل مشکل مردم است» و در حال حاضر که «سایه جنگی بر کشور نیست و مسئولان باید در جهت حل مشکلات اقتصادی تلاش کنند ‌و دولت و مجلس باید برای مقابله با جنگ اقتصادی و برطرف کردن مشکلات مردم بسیج شوند.»

روز پنجشنبه گذشته، سپاه پاسداران اعلام کرد که با پرتا موشک‌ زمین به هوا از سامانه سوم خرداد یک فروند پهپاد آمریکایی،متعلق به فرماندهی مرکزی آمریکا، را هنگامی که بر فراز تنگه هرمز در حرکت بود و پس از ورود به فضای ایران سرنگون کرده است.

آمریکا حضور این پهپاد در فضای ابران را رد کرده و تاکید دارد که این هواپیمای بدون سرنشین در خارج از فضای ایران در حال حرکت بود که هدف قرار گرفت.

پس از سرنگونی این پهپاد، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا گفت که دستور حمله به مناطقی از ایران را به دلیل احتمال کشته شدن یک صد و پنجاه تن بر اثر این حملات، متوقف کرده است.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More