شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران: تمام سواحل جنوب مسلح است

علیرضا تنگسیری،‌ فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران،‌ ضمن اشاره به ساخت «شهرهای زیرزمینی شناوری و موشکی» و مسلح کردن تمام سواحل جنوب کشور تهدید کرد سپاه پاسداران برای مقابله با دشمنان در منطقه نخواهد ماند.

تنگسیری در گفت‌وگو با «صبح صادق»، هفته‌نامه معاونت سیاسی سپاه پاسداران، که یکشنبه ۱۵ تیرماه منتشر شد گفت: «تمام ساحل ما مسلح است و تمام شهرهای زیرزمینی ارتش و سپاه با کاربردهای مختلف دفاعی در تمام ساحل جنوب گسترده شده‌اند.»

او افزود: «ما شهرهای زیرزمینی شناوری و موشکی ساحل به دریا داریم.»

تنگسیری اشاره کرد: «دشمن ما می‌داند که در کل ساحل خلیج فارس و مکران شهرهای زیرزمینی در مجموعه ارتش و سپاه وجود دارد، اما اطلاعاتش دقیق نیست.»

این فرمانده سپاه پاسداران با اشاره به توصیه علی خامنه‌ای،‌ رهبر جمهوری اسلامی، مبنی بر حضور در اقیانوس‌ها و آب‌های «دوردست» اشاره کرد: «ما در خلیج فارس و دریای عمان همه جا هستیم، هرجایی که حتی فکر آن را هم نمی‌کنید.»

خامنه‌ای مهرماه سال گذشته طی دیدار با فرماندهان سپاه پاسداران خواستار توسعه «جغرافیای مقاومت» در منطقه شده و اظهار کرده بود: «به این حد از پیشرفت سپاه قانع نیستم.»

تنگسیری در ادامه همچنین از تشکیل بسیج دریایی در طول خط ساحلی دو هزار و ۲۰۰ کیلومتر و همچنین ساماندهی ۲۳ هزار نیرو در آن خبر داد.

این مقام نظامی ضمن اشاره به تحریم‌ها از ساخت تسلیحات، سازه و موشک در کشور با ۹۰ درصد طراحی و تولید داخلی خبر داد.

او در ادامه با اشاره به تعقیب دشمنان در فراتر از مرزها و منطقه تهدید کرد: «ما به این بسنده نمی‌کنیم که در همین نقطه جغرافیایی بمانیم تا دشمن در همین‌جا به ما ضربه بزند،‌ بلکه فراتر از آن چیزی که فکر می‌کند به او ضربه می‌زنیم.»

 

به سمت یک ایرانی هم شلیک نکرده‌ایم

تنگسیری در ادامه با اشاره به موضوع مبارزه با قاچاق کالا گفت:‌ «ما با کوله‌برها،‌ قایق‌ها، لنج‌های کوچک که بار ته‌لنجی دارند و این‌ها اصلا برخورد نمی‌کنیم.»

او برخوردهای سپاه پاسداران را به کشتی‌های سوخت قاچاق عمده خارجی که از آب‌های کشورهای اطراف استفاده می‌کنند مربوط دانست.

فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران همچنین اضافه کرد: «افتخار ما این است که در این همه مبارزه با قاچاق به سمت یک نفر ایرانی هم شلیک نکردیم.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More