شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده نیروی دریایی سپاه: مافیای صید ماهی در خلیج فارس فعال است

 

علیرضا تنگسیری، فرمانده نیروی دریایی سپاه پاسداران ایران با تاکید بر اینکه صید ماهی به روش ترال در خلیج فارس ممنوع است، گفت در ماجرای صید ماهی از سوی کشتی‌های چینی یک مافیا در حال فعالیت است.

به گفته او، نیروی دریایی سپاه به تازگی سه کشتی چینی را توقیف کرده است.

تنگسیری افزود: «ماهی‌های صیدشده در کانتینرهای منجمد شده به خارج از کشور می‌روند.»

در ماه‌های اخیر صید ماهی به وسیله کشتی‌های چینی به موضوعی جنجال‌برانگیز در ایران تبدیل شده است.

مجوز صادرشده برای کشتی‌های چینی و ایرانی برای صید فانوس ماهی است. با این حال، رسانه‌ها و مقامات محلی استان هرمزگان بارها هشدار داده‌اند که صید این کشتی‌ها محدود به فانوس ماهی نیست.

آنها می‌گویند روش ترال -صید ماهی با مقادیر بالا به وسیله شناور- به اکوسیستیم ضربه می‌زند و منابع خلیج فارس را غارت می‌کند.

صیادان محلی هم از این موضوع شکایت دارند که صید ماهی به دست چینی‌‌ها برای کار آنها مشکل‌زا شده و ماهی‌ کافی برای صید وجود ندارد.

مقام‌های سازمان شیلات اما عقیده دارند اگر ایران سهم خود را از خلیج فارس برداشت نکند، دولت عمان سود می‌برد و همچنین این صید می‌تواند به رونق صادرات و فعال‌شدن کارخانه‌های پودر ماهی منجر شود.

پیش از این، استانداری هرمزگان اعلام کرده بود که اگر کشتی‌های چینی در فاصله زیر ۱۲مایلی ساحل اقدام به صید کردند، نیروهای دریایی سپاه آنها را متوقف می‌کنند.

بیست‌و‌دوم بهمن‌ماه امسال اعلام شد که نیروی دریایی سپاه ۱۴ کشتی ایرانی و چینی را متوقف کرده است. این کشتی‌ها شامل ۹ کشتی ایرانی و پنج کشتی چینی بودند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More