شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده سپاه قدس، ترامپ و مقامات آمریکا را به کشتن تهدید کرد

اسماعیل قاآنی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران، در جلسه غیرعلنی مجلس در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی دونالد ترامپ و دیگر مقامات این کشور از جمله وزرای خارجه و دفاع و رییس سازمان سیا را به کشتن تهدید کرد. 

قاآنی در جلسه غیرعلنی مجلس ایران گفت که آنان باید «سبک زندگی مخفی سلمان رشدی را یاد بگیرند؛ چرا که جمهوری اسلامی انتقام» قاسم سلیمانی را خواهد گرفت. 

سلمان رشدی، نویسنده بریتانیایی، به دلیل صدور فتوای قتلش توسط آیت‌الله خمینی سال‌ها زندگی مخفیانه داشت.

 فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران همچنین گفت: «آمریکایی‌ها تاکنون هم سیلی سخت‌افزاری خورده‌اند و هم سیلی نرم‌افزاری.» 

او توضیح بیشتری در این باره نداد و افزود که «هدف اصلی» انتقام کشته شدن قاسم سلیمانی خروج نیروهای آمریکا از منطقه است. 

فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران این سخنان را در جلسه غیرعلنی مجلس بیان کرده است. برخی از نمایندگان بخش‌هایی از دیگر سخنان او را بیان کرده‌اند اما متن کامل این سخنان منتشر نشده است.

محمدحسین فرهنگی، عضو هیات‌رییسه مجلس، نیز گفت که اسماعیل قاآنی در این جلسه «پیش‌بینی‌هایی» را درباره آینده منطقه بیان کرده است. برخی از دیگر نمایندگان نیز اعلام کردند که قاآنی بر خروج نیروهای آمریکایی از منطقه تاکید کرده است.

 در سالگرد کشته شدن قاسم سلیمانی مقامات جمهوری اسلامی سخنانی را درباره «انتقام» از کشته شدن او بیان کرده‌اند.

در همین حال حسن روحانی،  رییس‌‌جمهوری ایران، گفت که حمله به پایگاه عین الاسد در عراق «سیلی کوچکی» به آمریکا بود و قدم بعدی خروج نیروهای آمریکایی از منطقه است.

رهبر جمهوری اسلامی پس از کشته شدن قاسم سلیمانی اعلام کرده بود که جمهوری اسلامی از آمریکا «انتقام سخت» خواهد گرفت.

سپاه پاسداران در ۱۸ دی‌ماه ۹۸ به پایگاه عین الاسد حمله کرد.

براساس برخی گزارش‌ها، ایران پیش از انجام این حملات، مقام‌های آمریکایی را از حمله موشکی سپاه پاسداران مطلع کرده بود و به همین دلیل نیروهای آمریکایی فرصت داشتند که به پناهگاه‌ها بروند تا این حملات تلفات جانی نداشته باشد.

پس از این حمله، مقام‌های جمهوری اسلامی ایران چندین بار اعلام کردند که تهران قصد جنگ با آمریکا را ندارد و فقط نیروهای آمریکایی باید از منطقه و به ویژه عراق خارج شوند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More