شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده سپاه: تصور ترامپ درباره تضعیف ایران اشتباه است

 

محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران، گفت، «تصور دونالد ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا، که ایران از زمان به قدرت رسیدن وی تضعیف شده، اشتباه است.»

فرمانده سپاه در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی المسیره، گفت در صورتی که امنیت ایران در معرض خطر قرار گیرد «از پاسخ در خارج از مرزهای خود هرگز دریغ نخواهد کرد».

جعفری اضافه کرده است که «اگر پیش‌تر توانایی ایران در دفاع از آسیای جنوب غربی و نه تسلط بر آن، ۱۲ دقیقه بود، اکنون این زمان کمتر نیز شده است».

اشاره او سخنان اخیر دونالد ترامپ رییس‌جمهور آمریکا است که چند روز پیش در یک سخنرانی گفته بود زمانی که او به قدرت رسید «ایران می‌توانست ظرف ۱۲ دقیقه کل خاورمیانه را تحت کنترل بگیرد.»

فرمانده سپاه پاسداران در بخشی از این گفت‌وگو با اشاره به« محور مقاومت در منطقه»،‌ گفته است که «پس‌ از جنگ در سوریه و عراق، جبهه مقاومت قوی‌تر شده است».

جعفری اضافه کرد که ایران «تا نابودی رژیم صهیونیستی، مقاوم خواهد بود و اکنون به آن زمان نابودی رژیم غاصب نزدیکتر شده‌ایم.»

پیشتر حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، هم گفته بود، ایران قصد اشغال خاورمیانه را ندارد، اما «می‌توانیم در کمتر از ۱۲ دقیقه خاورمیانه را از شر شیطان بزرگ نجات بدهیم».



 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More