شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

فرمانده ارشد آمریکا: ایران ممکن است بیش از یک پهپاد از دست داده باشد

 

کنت مکنزی، فرمانده جدید سنتکام، ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده، می‌گوید احتمالا آمریکا دومین پهپاد ایرانی را هم هفته گذشته در تنگه هرمز ساقط کرده است.

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا روز سه‌شنبه اول مرداد در گفت‌وگو با شبکه خبری سی.بی.اس گفت که ما اطمینان داریم که یک پهپاد ایران را سرنگون کرده‌‌ایم شاید دومی هم ساقط شده باشد.

این نظامی ارشد آمریکایی این احتمال را نیز مطرح کرد که ایران حتی ممکن است پهپادهای بیشتری را هم از دست داده باشد.

پیشتر گزارش‌هایی منتشر شده بود که پهپاد ایرانی با استفاده از یک فن‌آوری نظامی جدید و با «انفجار الکترونیکی» ساقط شده است.

ایران از دست دادن پهپاد خود را تکذیب کرده است و آمریکا هم تا کنون شواهدی مبنی ساقط کردن پهپاد یا پهپادهای ایران ارائه نداده است.

روابط عمومی کل سپاه پاسداران روز جمعه هفته گذشته تصاویری از ناو یواس‌اس باکسر را به هنگام  ورود به تنگه هرمز به عنوان «سند» سالم بودن پهپاد ایرانی منتشر کرد.

در بیانیه سپاه پاسداران اشاره شده بود که پهپاد مورد ادعا «به مدت سه ساعت تحت رصد کامل و نظارت دقیق داشت اما هیچ گونه اقدام غیرمتعارف و تهدید کننده‌ای را ثبت و مشاهده نکرده‌اند.»

 

رییس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه ۲۷ تیرماه  در یک نشست خبری در کاخ سفید گفت: ناو تهاجمی یو.اس.اس.باکسر علیه یک پهپاد ایرانی که بسیار بسیار نزدیک شده بود اقدام کرد و پهپاد بلافاصله ساقط شد. رییس جمهوری آمریکا این اقدام را «دفاعی» و در راستای حفاظت از شناور و خدمه کشتی جنگی عنوان کرد.

 ابوالفضل شکارچی، سخنگوی ارشد ستاد نیروهای مسلح جمهوری اسلامی، هم  پیشتر با رد ادعای مقام‌های آمریکایی گفته بود که «تمامی پهپادهای متعلق به ایران، در منطقه خلیج فارس و تنگه هرمز از جمله پهپاد مورد نظر وی، به سلامت به پایگاه‌های خود بازگشته‌اند.»

رییس جمهوری آمریکا روز دوشنبه این هفته بار دیگر ضمن تاکید بر ساقط کردن پهپباد ایرانی از سوی نیروهای امریکایی، مقام‌های جمهوری اسلامی را به «دروغ‌گویی» در این زمینه متهم کرد.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More