شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.
واکنش فدراسیون جهانی جودو به فشارها بر سعید ملایی

فدراسیون جودوی ایران تعلیق شد

فدراسیون جهانی جودو با انتشار بیانیه‌ای از تعلیق کلیه فعالیت‌های فدراسیون جودوی ایران خبر داد.

بر اساس این بیانیه که روز چهارشنبه ۲۷ شهریورماه، در جریان مسابقه‌های جهانی جودو  ۲۰۱۹ در توکیو، این فدراسیون مطلع شده سعید ملایی، جودوکای ایرانی، تحت فشار قرار گرفته تا از رویارویی با ورزشکار اسرائیلی اجتناب کند.

در این بیانیه آمده است این فشارها از سوی «مقامات ایرانی و مسوولان فدراسیون جودو» صورت گرفته است. 

ایران ۲۱ روز فرصت دارد تا در دادگاه حکمیت ورزش به این حکم اعتراض کند.

ملایی، اوایل شهریورماه، در گفت‌وگویی اختصاصی با ایران اینترنشنال گفته بود به دستور مقام‌های ایرانی، در مسابقات قهرمانی جودو در توکیو مسابقه را واگذار کرده است.

او در این مصاحبه که روز یکشنبه دهم شهریور پخش شد، تایید کرد پیش از مسابقات فینال، رضا صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک جمهوری و محمدرضا داورزنی، معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه‌ای وزارت ورزش و جوانان در تماس تلفنی از او خواسته‌اند مقابل حریف اسراییلی مسابقه ندهد.

به گفته ملایی، مسوولان ورزش ایران از او خواسته‌اند مسابقه‌هایش را طوری ترتیب بدهد که فدراسیون جهانی جودو متوجه نشود او قصد امتناع از مسابقه با حریف اسرائیلی را دارد.

فدراسیون جهانی جودو در واکنش به این گفت‌وگو اعلام کرده بود، درباره این موضوع تحقیق کرده و روند قانونی علیه ایران را آغاز خواهد کرد.

در واکنش به این خبر، برخی رسانه‌ها و مسوولان ایرانی، فدراسیون بین‌المللی جودو و رییس آن ماریوس ویزر را به «توطئه علیه جمهوری اسلامی» متهم کردند.

در بیانیه روز چهارشنبه فدراسیون جهانی جودو اشاره شده این نهاد، ۸ می ۲۰۱۸، نامه‌ای با امضای صالحی امیری، رییس کمیته ملی المپیک ایران و آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودو دریافت کرده است. در این نامه مسئولان ایرانی تاکید کرده‌ بودند که «به تمام قوانین کمیته بین‌المللی المپیک پایبندند و فدارسیون جهانی جودو نیز باید براساس موازین کمیته المپیک و فدراسیون جهانی عمل کند». 

آرش میراسماعیلی، رییس فدراسیون جودو ایران، در واکنش به این خبر، تعلیق  فدراسیون را «بسیار عجولانه و ناعادلانه» خواند.

او در ویديویی که از سوی پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان منتشر شده، گفت تعلیق جودو ایران، «سناریوی از پیش تعیین شده است و متاسفانه ورزشکار ما هم وارد این موضوع شد».

او در این ویدیو با اشاره به این موضوع که امروز با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک، ایمیلی برای دفاع در این پرونده ارسال شده، تاکید کرد: «فدراسیون جودو در هماهنگی با وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک دیپلماسی خودش را خواهد داشت که امیدوارم از این مرحله سخت و تعلیقی که همراه با تحریم‌ها علیه مردم ایران بوده عبور کنیم و در این جنگ نابرابر به عنوان سرباز مملکت که به آب و خاک پایبند است، پیروز شویم.»

فدراسیون جودو ایران در توافق‌نامه‌ای با فدراسیون جهانی جودو پذیرفته است که جودوکاران ایرانی بدون تبعیض با همه حریفان مبارزه کنند.

 

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More