شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عقب‌نشینی بودجه‌ای روحانی: در اولین فرصت اصلاحیه می‌دهیم

 

 

با وجود اعتراض‌های قبلی دولت به رد لایحه بودجه توسط مجلس، حسن روحانی، رییس‌جمهور، طی اظهاراتی متفاوت از گذشته وعده گفت‌وگوی «سازنده» با نمایندگان و ارسال مصوبه جدید به مجلس در «اولین فرصت» را داد.

روحانی روز یکشنبه ۱۹ بهمن‌ماه در جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت گفت: «از فرصت باقی‌مانده برای گفت‌وگوهای سازنده با نمایندگان مجلس برای تنظیم اصلاحیه لایحه بودجه استفاده خواهد شد.»

او وعده داد در «اولین فرصت» مصوبه جدید دولت در خصوص لایحه بودجه سال آینده به مجلس ارائه شود.

این در حالی است که رییس‌جمهور پیش از این در واکنش رد لایحه بودجه، لایحه ارائه‌ شده را «بهترین بودجه» دولت خوانده و گفته بود: «اینکه دو مرتبه دولت بیاید اصلاحیه بنویسد از کجا درآمد؟ نه در آیین‌نامه است و نه در جایی خبر داریم و نه رویه مجلس بوده است.» 

رییس‌جمهور پیش از رای‌گیری نمایندگان نیز اشاره کرد آن‌چه که باید در مجلس تصویب شود،‌ لایحه دولت و نه طرح مجلس و پیشنهاد نمایندگان است.

اسحاق جهانگیری، معاون اول روحانی، هم در واکنش به رد لایحه بودجه گفت مجلس بحث بودجه را خوب مدیریت نکرده است.

با این حال حسن روحانی روز یکشنبه بار دیگر اشاره کرد برخی اقدامات در بررسی و رد لایحه بودجه و بازگرداندن آن به دولت «خلاف قاعده مرسوم و آیین‌نامه» بوده است.

او اضافه کرد:‌ «تاخیر در تصویب و جنجال بر سر موضوع مهمی چون لایحه بودجه بی‌تردید اثرات منفی خود را بر اقتصاد کشور داشته و خواهد داشت.»

رییس‌جمهور اشاره کرد انتظار دارد مجلس اصلاحیه دولت را «به دور از تنش،‌ در آرامش و کوتاه‌ترین زمان» به رای بگذارد.

کلیات لایحه بودجه سال آینده در پی هفته‌ها اختلاف نظر و مناقشه کلامی روز ۱۴ بهمن‌ماه در صحن مجلس به رای گذاشته شد، اما ۱۴۸ نماینده به آن رای مخالف دادند و مورد تایید قرار نگرفت.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More