شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس: عربستان سعودی و امارات چراغ سبز برای ایران ارسال کردند

حشمت الله فلاحت‌پیشه، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: «در منطقه حتی کشورهای عربستان و امارات متحده عربی از فرسایشی شدن بحران نگران هستند بنابراین چراغ سبز برای ایران ارسال کردند و دیگر حاضر نشدند وارد چالش‌های تازه طی چند ماه اخیر علیه ایران شوند.»

این عضو مجلس ایران درباره «چراغ سبز» عربستان سعودی به ایران توضیح بیشتری نداد، اما به تازگی وزارت امورخارجه جمهوری اسلامی ایران به دلیل بازگشت یک نفتکش ایرانی به اسم هپینس۱که نزدیک به سه ماه پیش در بندر جده عربستان سعودی بود، سپاسگزاری کرد.

فلاحت‌پیشه همچنین روز پنج‌شنبه سوم مرداد به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفت: «سیاست خارجی آمریکا این است که دشمنی کشورهای همسایه را با ایران گسترش دهد تا بتواند یارگیری کند، اما راهکار آمریکایی‌ها برای ایجاد یک ائتلاف علیه جمهوری اسلامی ایران در منطقه با واکنش منفی روبرو شد.»

ریاض و ابوظبی با وجود این که اعلام کرده‌اند خواستار جنگ با ایران نیستند، اما بارها نسبت به اقدامات تحریک‌آمیز جمهوری اسلامی ایران ابراز نگرانی کرده‌اند.

چند روز پیش، خبرگزاری دولتی عربستان سعودی، از تصمیم ملک سلمان، پادشاه این کشور برای حضور نیروهای آمریکایی در عربستان خبر داد.

اما فلاحت‌پیشه گفت که «در شرایط کنونی جمهوری اسلامی ایران توانسته یک معادله را به سود خودش رقم بزند، البته باید منتظر بمانیم تا سازوکارهای بین‌المللی به جریان بیفتد.»

او درباره این «سازوکارهای بین‌المللی» توضیح بیشتری نداد، اما اضافه کرد که «آمریکایی‌ها حتما استقبال می‌کنند زیرا به دنبال تنش‌زدایی با ایران هستند.»

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران همچنین به کاهش نسبی قیمت ارز در هفته‌های اخیر اشاره کرد و گفت: «امروز با توجه به این کاهش ما دست برتر و داریم و این نشان می‌دهد مقاومت ما در برابر این فضای جنگ روانی و عملیات اقتصادی بسیار موثر بوده است.»

او با اشاره به «فشار حداکثری» آمریکا علیه ایران ادامه داد: «پاشنه آشیل طرفداران جنگ روانی علیه ایران، سامان دادن بازار و اقتصاد کشور است.»

این اظهارات در حالی است که بر اساس آخرین گزارش‌ها، تورم ۱۲ ماهه ایران در تیر ۱۳۹۸ به ۴۰.۴ درصد رسید که نشانگر بالاترین رقم تورم سالانه در ۲۴ سال اخیر است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More