شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام: هرچه بگوییم مردم می‌گویند دروغ است، شده‌ایم چوپان دروغگو

 

احمد توکلی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اشاره به آنچه «تراکم و انباشت هزار و یک معضل» خواند، گفت: «هرچه بگوییم، مردم می‌گویند که «دروغ است»، باید بپذیریم که ما به مردم دروغ گفتیم که حالا مردم به این نتیجه رسیده و به ما می‌گویند دروغگو.»

این نماینده پیشین مجلس در گفت‌وگو با روزنامه اعتماد ضمن تایید وجود نارضایتی‌ و بی‌اعتمادی گسترده در میان مردم نسبت به جمهوری اسلامی، افزود: «وقتی جمع كثيری از مسئولان يک نظام سياسی درباره مسائل و معضلات به مردم دروغ می‌‌گويند و حقيقت را پنهان می‌‌كنند، مردم اين اقدام را به كل مسئولان آن نظام سياسی تعميم می‌دهند و نمی‌‌گويند كه مثلا فقط فلان‌فرد دروغ گفت و بقيه نگفتند.»

توکلی تاکید کرد: «ما شده‌ايم چوپان دروغگو و بايد بپذيريم كه اعتماد مردم به ما مسئولان در قياس با گذشته بسيار كمتر شده است.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام که چندسال است نهادی با عنوان «دیده‌بان شفافیت و عدالت» راه‌اندازی کرده، در بخشی از این مصاحبه تایید کرد زمینی را در سعادت‌آباد برای تاسیس مدرسه از بنیاد مستضعفان با شرایط ویژه دریافت کرده است.

توکلی گفت که از بنیاد مستضعفان برای تاسیس مدرسه [مجتمع آموزشی معلم] در سعادت‌آباد ۳ هزار متر زمین گرفته و با ارسال نامه‌ای به رهبر جمهوری اسلامی و کسب موافقت، پول زمین را در اقساط ده ساله پرداخت کرده است.

پرویز فتاح، رییس بنیاد مستضعفان، پیشتر در برنامه‌ای تلویزیونی از پس ندادن برخی از املاک مرغوب و گران‌قیمت این بنیاد که در اختیار نیروهای مسلح، به ویژه سپاه پاسداران، مجلس شورای اسلامی و همچنین برخی از مقام‌های جمهوری اسلامی مثل محمود احمدی‌نژاد و غلامعلی حدادعادل است، انتقاد کرده بود.

 

 

شوک‌درمانی لازم داریم

توکلی در ادامه مصاحبه با روزنامه اعتماد گفت در شرايط فعلی كه اعتماد مردم تا حد بسيار زيادی از بين رفته و «شرايط خطرناكی» را ايجاد كرده است، باید «شوک‌درمانی» کرد.

او درباره چگونگی اجرای «شوک‌درمانی» اضافه کرد: «باید اقداماتی را انجام دهیم که مردم گمان می‌کنند در جمهوری اسلامی امکان اجرایشان وجود ندارد، آن زمان است که مردم به هم می‌گویند که ببین؛ فلان اتفاق که امکان نداشت در جمهوری اسلامی رخ دهد، رخ داده و عملی شده پس تغییراتی در حال انجام است.»

توکلی در بخش دیگری از این مصاحبه با اشاره به رفتار جمهوری اسلامی با متهمان سیاسی و فساد موجود، گفت: «ما سال‌هاست شیپور را از سمت گشاد آن می‌نوازیم، این مسائل است که شرایط را اینچنین کرده، ما را از اسلام دور و دورتر کرده است. ما اسلام را بدنام کرده و می‌کنیم.»

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام همچنین گفت که در سال ۱۳۹۷ به طور مستقیم به علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، پیشنهاد کرده است تا برای شفافيت از دفتر خودش شروع كند، «آن‌وقت سازمان و نهادهای مثل بنياد مستضعفان هم ديگر نمی‌توانند از اين مساله پيروی نكنند».

او گفت که بعد از ارائه متن کامل طرح شفافیت «در دفتر رهبری از اين مساله و طرح ما برای شفافيت استقبال نشد».

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More