شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عضو شورای شهر تهران تایید کرد: روحانی درحال ساخت بنای چهار هزار متری غیرمجاز در جماران است

محمدجواد حق‌شناس، عضو شورای شهر تهران، خبر «ساخت ۴ هزار متر بنا از سوی حسن روحانی بدون اخذ جواز از شهرداری و در زمینی دارای کاربری باغ در جماران» را تایید کرد.

این عضو شورای شهر تهران در صفحه توییتر خود با اشاره به خبر اعتراض شماری از ساکنان محله جماران تهران به ساخت و ساز در این منطقه و اخبار منتشر شده درباره انجام این ساخت و ساز از سوی حسن روحانی، رییس جمهوری اسلامی، در صفحه توییتر خود نوشت: « این خبر را بررسی کردم . متاسفانه حقیقت دارد. دو تن از اعضاء شورا از محل بازدید کردند، با تذکری که داده شد پروانه به تاریخ ۲۹ خرداد صادر شد.»

حق‌شناس تاکید کرد که در ساخت و ساز منتسبت به حسن روحانی «وجود برخی تخلفات محرز است» و گفت که در آینده «اطلاع رسانی بیشتر انجام خواهد شد.»

پیشتر مصطفی فقیهی، سردبیر سایت انتخاب، خبر داده بود که حسن روحانی در حال «ساخت یک بنای ۴ هزار متری غیرقانونی در نیاوران» است. او با اشاره به اینکه «قبل‌تر گفته بودم، روحانی قصد مهاجرت به جماران دارد»، نوشت که «اینک درحال ساخت ۴  هزار متر بنا بدون اخذ جواز از شهرداری و در زمینی دارای کاربری باغ است، آن‌هم بدون رعایت ضوابط و مقرارت و صد در صد سطح اشغال.»

در نامه‌ای خطاب به پیروز حناچی، شهردار تهران، که به امضای شماری از ساکنان جماران رسیده آمده است که «مدتی است شخص یا اشخاص نامعلوم و با ادعای ارتباط با مقام‌های دولتی اقدام به ساخت و ساز غیر قانونی در مقیاس وسیع در بخشی از اراضی واقع در یاسر، خیابان حمید حسنی‌کیا اول چوبینه» کرده‌اند.

نویسندگان این نامه تاکید کرده‌اند که سازندگان این بنا با «تخطی از موازین شهرسازی و مقررات شهرداری عملا سبب اضرار به حقوق مادی و معنوی» اهالی محله کرده‌اند و «سبب‌ساز جو نارضایی در سطح عمومی شده‌اند.»

آنها نوشتند که «چنین اقداماتی نه تنها از مصادیق بارز حقوق شهروندی محسوب و سبب ضایع شدن حقوق حقه ساکنین می‌شود بلکه با قواعد و اصول فقه خصوصا لاضرر در تعارض بوده و امری خلاف قانون و شرع تلقی می‌شود.»

امضاکنندگان این نامه از شهردار تهران خواستند تا با فید فوریت به موضوع رسیدگی کرده و دستور توقف عملیات ساختمانی و اعاده وضع به حال قبل را صادر کند.

در جریان انتخابات ریاست جمهوری دوره قبل، گزارش‌هایی درباره خانه حسن روحانی در خیابان کامبیز ولنجک منتشر شد و از جمله تیم‌های رسانه‌ای رقبایش او را متهم کردند که ۵۰۰ متر زمین این خانه در سال ۱۳۷۳ با قیمت ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان از سوی شهردار وقت تهران، غلامحسین کرباسچی و از محل فروش تراکم پرداخت شده بود. نزدیکان روحانی این اتهام را رد کرده‌اند اما مراجع رسمی تاکنون درباره آن اعلام نظر نکرده‌اند.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More