شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

عضو ستاد کرونا: با ادامه این روند، روزهای ترسناکی در پیش است

 

 

با ادامه انتقادها به تعلل حکومت ایران در تامین واکسن کرونا، پیام طبرسی، عضو کمیته علمی ستاد مقابله با کرونا، ضمن اشاره به موفقیت کشورهای دیگر در این زمینه گفت: «ما موفق نیستیم، چون که هیچ چیز نداریم،‌ نه واکسنی و نه زور و ضربی وجود دارد.»

طبرسی روز یکشنبه ۲۲ فروردین‌ماه به پایگاه خبرآنلاین گفت: «با ادامه این روند، پیش‌بینی می‌شود تا نیمه اول سال ۱۴۰۱ خبری از واکسیناسیون عمومی در کشور نباشد، پیشبینی‌ای که با خستگی روز افزون کادر درمان می‌تواند خبر از روزهای ترسناکی بدهد، روزهایی ترسناک که هم اکنون بخشی از آن در ایران می‌گذرد.»

او اشاره کرد: «با این موجی که شروع شده، آمار جان‌باختگان صددرصد به روزانه ۵۰۰ تا ۶۰۰ نفر می‌رسد، این موضوع قابل اجتناب نیست.»

این عضو ستاد کرونا آمار مراجعان به مراکز درمانی را بالا دانست و گفت تخت‌هایی که در بیمارستان‌ها اضافه شده‌اند نیز ظرفیتشان پر شده است.

رییس بخش عفونی بیمارستان «مسیح دانشوری» همچنین به راه‌اندازی بیمارستان‌های صحرایی در برخی استان‌ها اشاره کرد و افزود: «چاره‌ای برای این موضوع وجود ندارد، ظرفیت بیمارستانی برای این تعداد بیمار کافی نیست.»

پیک چهارم کرونا در حالی در سراسر ایران رخ داده که آمار رسمی نشان‌دهنده رسیدن شمار روزانه بیماران ثبت‌شده به نزدیک رقم بی‌سابقه ۲۰ هزار نفر است. تعلل دولت در تامین واکسن هم موجب شده رییس کمیسیون بهداشت مجلس خواستار تشکیل پرونده برای حسن روحانی، رییس‌جمهور، در این زمینه شود.

با این حال سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا در گفت‌وگویی با صداوسیمای جمهوری اسلامی عقب بودن ایران از سایر کشورها در واکسیناسیون را رد کرده است.

 

هاشمی: وعده‌های بی‌پشتوانه همه را نگران کرده است

 

محسن هاشمی، رییس شورای شهر تهران، تامین نشدن واکسن در کشور را مورد انتقاد قرار داده و گفت: «تاکنون تعداد کمی از افراد توانسته‌اند از واکسن استفاده کنند.»

او افزود: «روشن است که راه کنترل کرونا از مسیر واکسیناسیون عبور می‌کند.»

آخرین آماری که در این زمینه از سوی برخی مسئولان مورد اشاره قرار گرفت، نشان‌دهنده واکسیناسیون کمتر از یک درصد جمعیت کشور بوده است.

رییس شورای شهر تهران در ادامه از «افراط و تفریط» در سخنان مسئولان انتقاد و اضافه کرد: «دادن وعده‌های بدون پشتوانه در واکسیناسیون همه را نگران کرده است.»

 

پزشکیان: ستاد جنگ تشکیل شود

 

مسعود پزشکیان، وزیر سابق بهداشت، هم جدی نبودن کنترل‌ها در کشور را مورد انتقاد قرار داد و شیوه مدیریت را «شل کن، سفت کن» خواند.

او در گفت‌وگویی با کانال تلگرام «آخرین خبر»‌ بر تشکیل ستاد جنگ برای مدیریت بحران کرونا تاکید کرد و گفت:‌ «در این یک سال کرونا، بیشتر از چندین سال جنگ با عراق کشته داده‌ایم.»

این نماینده مجلس افزود: «حالا بنشینیم منتظر واکسن، اما نه پولش را داریم و نه جاهایی که تولید می‌کنند قادرند این میزان واکسن را به ما بدهند». پزشکیان در ادامه شیوه واکسیناسیون در کشور را «قطره‌چکانی» عنوان کرد و گفت: «مشکلی را حل نمی‌کند».

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More