شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

ظریف: نتانیاهو تنها به دنبال جنگ است

 

محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه ایران، در واکنش به صحبت‌های روز دوشنبه بنیامین نتانیاهو، در پیامی نوشت: «نتانیاهو و «تیم بی» تنها به‌دنبال جنگ هستند و کشته شدن بی‌گناهان و هزینه شدن هفت تریلیون دلار دیگر، هیچ اهمیتی برایشان ندارد.»

وزیر امور خارجه ایران، شامگاه دوشنبه هجدهم شهریور، در بخشی از پیام خود در شبکه اجتماعی توییتر نوشت: «دارنده واقعی سلاح هسته‌ای، به مانند چوپان دروغ‌گو، از یک مرکز هسته‌ای، که ادعا شده تخریب شده، فریاد بر می‌آورد.»

ظریف با انتشار ویدیویی از صحبت‌های سال ۲۰۰۲ بنیامین نتانیاهو درباره حمله به عراق، اسرائیل را تلویحا تهدید کرد. ظریف نوشت این‌بار دیگر نتانیاهو قطعا نمی‌تواند کنار بایستد و تماشا کند.

نتانیاهو روز دوشنبه در یک نشست خبری اعلام کرد ایران در یک مرکز مخفی هسته‌ای در آباده، در شمال استان فارس، مشغول تولید سلاح هسته‌ای بوده است.

به گفته نخست‌وزیر اسرائيل، اطلاعات مربوط به این مرکز نظامی-هسته‌ای جمهوری اسلامی از اسنادی محرمانه‌ای که سال گذشته ماموران «موساد»، سازمان اطلاعاتی خارجی اسرائیل، از ایران خارج کرده‌اند، به دست آمده است.

نتانیاهو با انتشار تصاویر ماهواره‌ای از یک ساختمان تخریب‌شده مدعی شد جمهوری اسلامی پس از آگاهی از این که این مرکز از سوی اسرائیل شناسائی شده است تصمیم به تخریب آن گرفته است.

این اظهارات نتانیاهو یک روز پس از آن ابراز شد که دو دیپلمات به خبرگزاری رویترز گفتند بازرسان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در نمونه‌های آزمایش‌شده از یک انبار واقع در تورقوزآباد در نزدیکی تهران نشانه‌هایی از وجود اورانیوم مشاهده شده است.

نخست وزیر اسرائیل شهریورماه سال گذشته، در سخنرانی سالانه مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک، مدعی شده بود که ایران در منطقه تورقوزآباد، یک انبار مواد و تجهیزات اتمی داشته است. مقام‌های مختلف جمهوری اسلامی، در همان مقطع، این گفته‌های نخست‌وزیر اسرائيل را به تمسخر گرفتند.

نخست‌وزیر اسرائيل در بخش دیگری از صحبت‌های روز دوشنبه‌اش، نظام سیاسی ایران را «دیکتاتوری» توصیف کرد و خطاب به رهبران جمهوری اسلامی گفت: «ما در حال تعقیب شما هستیم و می‌دانیم که چه زمانی در کجا مشغول چه کاری هستید.»

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More