شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

صعودی بودن کرونا در ۲۵ استان و افزایش ۴۸ درصدی جان‌باختگان؛ محدودیت تردد در شب‌های قدر لغو شد

 

با وجود صعودی بودن شیوع کرونا در ۲۵ استان ایران و افزایش ۴۸ درصدی جان‌باختگان، محدودیت تردد در شب‌های قدر لغو و برگزاری نماز عید فطر نیز آزاد اعلام شد.

علیرضا رئیسی، سخنگوی ستاد مقابله با کرونا، روز شنبه چهارم اردیبهشت گفت که مراسم شب قدر و نماز عید فطر در شهرهای زرد و آبی در فضای سربسته و در شهرهای قرمز و نارنجی در فضای باز می‌تواند برگزار شود.

او همچنین گفت که محدودیت تردد شبانه در شب‌های قدر لغو شده است.

پس از موج چهارم کرونا در ایران دولت از ۲۰ فروردین محدودیت‌هایی را به مدت ۱۰ روز اعلام کرد و در اکثر استان‌ها این محدودیت‌ها تمدید شده است.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا همچنین اعلام کرد که شیوع کرونا در ۲۵ استان صعودی و در هفت استان تهران، خراسان رضوی و شمالی، گلستان، لرستان و همدان «به شدت صعودی» است.

در همین حال بر اساس گزارش وزارت بهداشت در ۲۴ ساعت گذشته  ۳۷۴ نفر بر اثر ابتلا به کرونا جان باختند  و ۱۸ هزار و ۲۳۰ بیمار جدید شناسایی شدند.

سیما لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، نیز گفت که در هفته گذشته تعداد بیماران حدود ۱۷ درصدی و تعداد جان‌باختگان ۴۸ درصد افزایش یافته است.

پیش از سفرهای نوروزی تعداد جان‌باختگان روزانه کرونا حدود ۸۰ نفر و تعداد مبتلایان حدود هفت هزار نفر بود. تعداد فوت‌شدگان پس از این سفرها به حدود ۴۰۰ نفر و در یک روز نیز به ۴۵۳ نفر رسید.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا همچنین نسبت به ورود ویروس شناسایی شده در هند به ایران از طریق استان‌های شرقی هشدار داد.

حسن روحانی، رییس جمهوری ایران، نیز گفت که اگر این ویروس وارد کشور شود، مشکل بزرگی پیدا می‌کنیم.»

در همین حال سعید نمکی، وزیر بهداشت ایران، نیز خواستار لغو پروازهای مستقیم و غیرمستقیم از هند به ایران شد.

محمدحسن ذیبخش، سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری، نیز اعلام کرد که پرواز‌های هند و پاکستان از ساعت بامداد یکشنبه ممنوع می‌شود.

عبدالرضا رحمانی فضلی، فرمانده قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونا، نیز در نامه‌ای به وزیر راه و شهرسازی، هرگونه تردد مستقیم یا غیرمستقیم مسافر و کالا به هندوستان را تا اطلاع بعدی ممنوع اعلام کرد.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More