شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شیوع کرونا در ایران؛ افزایش شمار قرنطینه‌ شدگان، تایید مرگ یک زن در ساوه

با تایید جان باختن یک زن مشکوک به بیماری کرونا در ساوه، شمار قربانیان این ویروس دو روز پس از تایید رسمی شیوع آن در ایران، به ۱۲ تن رسید.

محمد جمالیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، مرگ یک بیمار «مشکوک به کرونا» در شهر ساوه را تایید کرد اما گفت: این بیمار یک زن ۷۹ ساله بود و برای تعیین قطعی ابتلا به کرونا، پیکرش به تهران منتقل شده است.

بنابر اطلاعات رسیده به ایران اینترنشنال تا روز پنج شنبه،در دومین روز از اعلام رسمی شیوع ویروس کرونا در ایران، ۸ تن در بیمارستان ، یک زن در بیمارستان امام رضای قم و دو تن در شمال ایران جان خود را به دلیل ابتلا به ویروس کرونا از دست داده‌اند.

جمالیان، رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک، همچنین گفت که شخصی که در اراک به ویروس کرونا مبتلا شده یک «پزشک متخصص» است که با مراکز درمانی استان مرکزی همکاری می‌کرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی اراک گفت که هفت بیمار دیگر مشکوک به کرونا در اراک بستری بودند که نتیجه آزمایش‌های آنها نشان داد که به کرونا مبتلا نیستند.

همزمان یک منبع در بیمارستان روحانی بابل گفت که «تا شامگاه پنج‌شنبه شمار بیماران مبتلا به کرونا در این بیمارستان به چهار تن رسیده است.»

علاوه بر این، تصاویر منتشر شده نشان می‌دهد که شامگاه پنج‌شنبه اول اسفند ماه، نیروهای اورژانس یک بیمار مشکوک به کرونا را از بیمارستان امام حسین تهران به بیمارستان دیگری منتقل کردند. در شبانه روز گذشته موارد متعددی از نقل و انتقال «بیماران مشکوک به کرونا» در بیمارستان‌های مختلف تهران و تعداد دیگری از شهرها گزارش شده است.

در قم، که به کانون اصلی شیوع کرونا در ایران تبدیل شده است شمار بسیاری  از بیماران مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند. سعید نمکی، وزیر بهداشت، شامگاه پنج‌شنبه، در توصیف وضعیت مراجعه کنندگان به بیمارستان و مراکز درمانی قم، گفت: «موارد جدید طی روز پنجشنبه به ندرت به مراکز درمانی مراجعه کرده‌اند و بستری شده‌اند اما از ۴۸ ساعت تا ۲۴ ساعت گذشته به شدت شاهد مراجعه کننده به مراکز درمانی بودیم و به نوعی با انفجاری از مراجعات روبه‌رو شدیم.»

وزیر بهداشت البته گفت که همه مراجعه کنندگان به کرونا مبتلا نبوده‌اند و تاکید کرد که «این تعداد نیز نه به دلیل ابتلا به کرونا بلکه به دلیل ابتلا به سرماخوردگی بود اما به دلیل موجی که در اطلاع رسانی‌ها ایجاد شد، نگران شدند و به مراکز درمانی مراجعه کردند.»

با این حال سعید نمکی تاکید کرد که «تاکنون ابتلای ۵ نفر به ویروس کرونا در کشور قطعی شده و حدود ۲۵ مورد تست در دست بررسی است.»

او گفت که «پیش‌بینی ما این است که اکثر مواردی که تحت نظر داریم کرونا نیستند و آنفولانزا هستند. در این خصوص امیدوارم که بتوانیم در اسرع وقت به قطعیت برسیم.»

همزمان محمود صادقی، نماینده مجلس، در صفحه توییتر خود مقام‌ها و دستگاه‌های مسئول در ایران را به پنهان‌کاری متهم کرد و در صفحه توییتر خود نوشت که پس از پنهان‌کاری درباره کشته‌شدگان اعتراضات آبان،«سه روز دروغگویی» درباره‌ شلیک به هواپیمای اوکراینی، «حالا شیوع یک بیماری مسری را پنهان می‌کنند.»

صادقی پنهان‌کاری در این زمینه را سبب ضربه به اعتماد عمومی مردم ایران خواند، اما همزمان کیانوش جهان‌پور، سخنگوی وزارت بهداشت ایران، اعتراض این نماینده مجلس را ناشی از «توهم» توصیف کرد.

این درحالی است که مقام‌های بهداشتی در ایالت بریتیش‌کلمبیا، در غرب کانادا، عصر پنج‌شنبه اول اسفند ماه اعلام کردند یک زن ۳۰ ساله که به‌تازگی از ایران به کانادا آمده است، ششمین فردی است که در این ایالت به ویروس کرونا مبتلا شده است.

 به‌ گفته مقام‌های کانادایی، این زن یک هفته قبل از ایران بازگشته و برای آنها تعجب برانگیز بوده که او در سفر به ایران که تنها دو روز است شیوع کرونا در آن به طور رسمی تایید شده، به این ویروس مبتلا شده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More