شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شکایت برخی نمایندگان مجلس ایران از نماینده سراوان

 

محمد جواد جمالی سخنگوی هیات نظارت بر رفتار نمایندگان در مجلس ایران گفت که پرونده محمد باسط درازهی نماینده سراوان در هیات نظارت باز است و به زودی این هیات بعد از برگزاری جلسه، نتیجه را اعلام می‌کند.

در همین حال علیرضا سلیمی عضو هیات نظارت بر رفتار نمایندگان مجلس نیز از شکایت چند تن از نمایندگان از نماینده سراوان خبر داده و گفته که این موضوع در جلسه روز‌ سه‌شنبه ۴ دی ماه این هیات، بررسی می‌شود.

به گفته سلیمی، نمایندگان شاکی معتقدند ادبیات استفاده شده از سوی درازهی درست نبوده و این رفتار باعث رنجش مردم شده است.

روز دوشنبه ۲۶ آذر، کلیپی از درگیری نماینده سراوان، با یک کارمند اداره گمرک منتشر شد. درازهی در این کلیپ با کارمند گمرک مشاجره لفظی می‌کند و به او دشنام می‌دهد.

انتشار این ویدیو با واکنش‌های زیادی در میان کاربران رسانه‌های اجتماعی همراه بود که عمدتا نماینده سراوان را به دلیل نوع رفتارش مورد انتقاد قرار داده بودند.

رازهی پس از انتشار این کلیپ، ویدیویی در توضیح آن منتشر کرد و انتشار کلیپ مذکور را به «افراد مغرض» نسبت داد و گفت تهیه آن «با استفاده از ترفندهای کامییوتری، تحریف، برش و همگام‌سازی کلمات» صورت گرفته است و مساله از سوی «مقامات ذی‌صلاح در حال پیگیری است».

او گفته بود که مشاجره لفظی‌اش با کارمند گمرک پس از آن روی داد که به مدت ۴۰ دقیقه از سوی این کارمند معطل شده بود.

با این حال احمد خانی از مقام‌های گمرک ایران روز یکشنبه دوم دی ماه در مصاحبه با یک برنامه تلویزیونی اعلام کرد که مدت حضور نماینده سراوان در این سازمان تنها دوازده دقیقه بوده است.

پیشتر گزارش‌هایی نیز منتشر شده بود که قصد درازهی برای ملاقات با رییس گمرک را تلاش برای کارچاق‌کنی عنوان کرده بودند.

بر اساس این گزارش‌ها نماینده سراوان به همراه یک واردکننده خودرو به نام حاجب وارد گمرک شده و هدف‌اش این بوده که  برای تمدید پرونده ضمانت این واردکننده خودرو با رییس گمرک ملاقات کند.

مجلس شورای اسلامی روز ۲۷ آذر  در واکنش به انتشار ویدیوی درگیری لفظی نماینده سراوان با کارمند گمرک یک جلسه غیر علنی برگزار کرد که ویدیوی آن جلسه نیز به رسانه‌ها درز پیدا کرد.

علی لاریجانی در جلسه غیرعلنی خواهان پیدا کردن فردی شده بود که ویدیوی درگیری لفظی درازهی و کارمند گمرک را منتشر کرده است.

درازهی نیز در این جلسه گفته بود که اگر وزیر اقتصاد استیضاح نشود و رییس و کارمند گمرک عزل نشوند، از سمت خود استعفا خواهد کرد.

احمدامیرآبادی فراهانی عضو هیات رییسه مجلس روز یکشنبه دوم دی ماه از  مشخص شدن نماینده فیلمبردار از جلسه غیر علنی خبر داد و گفت که علیم یارمحمدی نماینده زاهدان از این جلسه فیلمبرداری کرده است.

او گفت که یارمحمدی قصد داشته فیلم جلسه را به نماینده سراوان بدهد تا بخشی از فیلم را که مربوط به عذرخواهی خودش است منتشر کند اما او همه فیلم را پخش کرده است.

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More