شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شهردار تهران: درحال بررسی استفاده ۷۰ کارمند شهرداری منطقه ۶ از سهمیه واکسن پاکبانان هستیم

درپی انتشار گزارش‌هایی مبنی بر اینکه «بیش از ۷۰ نفر از کارکنان شهرداری منطقه ۶ تهران سهمیه واکسن پاکبان‌ها را به خود تزریق کرده‌اند»، پیروز حناچی، شهردار تهران، گفت که پس از بررسی اسامی و داده‌های تزریق واکسن کرونا در شهرداری با افراد خاطی برخورد می‌شود.

بعد از تخلف در استفاده از سهمیه پاکبانان در شهرداری آبادان و اهواز و شهرداری علی آبادکتول،  گزارش‌ شده است که بیش از ۷۰ نفر از کارکنان شهرداری منطقه ۶ تهران نیز اقدام به تزریق سهمیه پاکبانان به خود کرده‌اند.

سایت رویداد۲۴ در این باره گزارش داد که طبق اسنادی که به دست آورده «برخی از کارمندان زن و مرد شهرداری منطقه ۶ تهران به عنوان پاکبان معرفی شده و در لیست دریافت واکسن قرار گرفتند.»

در این لیست ۱۷۹ نفره تعدادی از افراد کارمندان زن شهرداری منطقه ۶ هستند درحالی که در پایتخت پاکبان زنی به کار اشتغال ندارد. از این لیست که معاونت خدمات شهری شهرداری منطقه ۶ تهران برای دریافت واکسن سهمیه پاکبانان معرفی کرده است، تعداد کمی پاکبان یا کارکنان فضای سبز بوده‌اند و شماری کارمند و مدیر شهرداری این منطقه و شماری نیز از بستگان آنها بوده‌اند.

درپی انتشار این گزارش‌ها، پیروز حناچی، شهردار تهران، در صفحه توییت خود نوشت: «از رسانه‌ها بابت حساسیت‌ها ممنونم. داده‌های تزریق واکسن در شهرداری تهران فورا بررسی خواهد شد و در صورت مشاهده تخلريا، افراد خاطی احتمالی علاوه بر برخورد، به مراجع ذیصلاح معرفی خواهند شد.»

شهردار تهران همچنین گفت که «دستور دادم اسامی دریافت‌کنندگان در سایت شفاف بارگزاری شود.»

سوء استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان اولین بار از سوی شکرالله سلمان زاده، رییس دانشکده علوم پزشکی آبادان، علنی شد و او روز بیست و هفتم فروردین ماه اعلام کرد که برخی از اعضای شورای شهر و مدیران شهرداری این شهر با سهمیه پاکبان‌ها واکسن کرونا تزریق کردند.

ساعاتی بعد از انتشار این خبر، محمودرضا شیرازی، شهردار آبادان، گفت که به درخواست پاکبان‌ها و برای جلب اعتماد آنان، خودش و امام جمعه آبادان واکسن تزریق کرده‌اند.

درحالی که تایید و تکذیب‌ها درباره سوءاستفاده از سهمیه پاکبانان در شهرداری آبادان ادامه داشت، روز شنبه ۲۸ فروردین ماه علی متکی، سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گلستان، از تکرار این موضوع در علی‌آبادکتول خبر داد و گفت که بخشی از آنچه درباره استفاده از سهمیه واکسن پاکبانان مطرح شد، صحت دارد.

 او اضافه کرد که از سری آخر سهمیه پاکبان‌ها چهار واکسن باقی مانده بود و به مسئول خدمات شهری، یک پیمانکار و دو نفر از کارکنان شهرداری تزریق شده است.

پس از آن مهدی کرامتی، فرماندار اسفراین، گفت که تخلف مدیر یک مرکز سالمندان شهر اسفراین در خراسان شمالی در تزریق سهمیه واکسن کرونای سالمندان به تعدادی از اعضای خانواده‌اش، در دست بررسی قرار دارد.»

علاوه بر این موارد ابراهیم نوشادی، شهردار اهواز جدید که یک ماه پیش به این سمت منصوب شد نیز به سوءاستفاده از سهمیه واکسن پاکبان‌ها و غسال‌ها مواجه شد اما رییس شورای شهر اهواز، گفت که یک تیم‌ واکسیناسیون به دفترکار او مراجعه کرده و خواسته‌اند برای ترغیب پاکبانان و پرسنل شهرداری، واکسن بزند.

گزارش‌های مشابه دیگری نیز درباره سوء‌استفاده از سهمیه‌ کادر درمان و شفاف نبودن تزریق واکسن به افراد در ایران منتشر شده است.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، در مورد سوءاستفاده از سهمیه پاکبانان آبادان، دستور برکناری رییس شبکه بهداشت این شهر را صادر کرد اما در موارد دیگر گزارشی از اقدامات وزارت بهداشت منتشر نشده است.

سیما السادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، اول اردیبهشت ماه گفت جاهایی که واکسیناسیون کارکنان بهداشت باشد، احراز هویت می شوند و مشخصات کامل افراد در سامانه وزارت بهداشت ثبت می شود اما مراکزی که سهمیه واکسن به آنها داده می شود مسئولیت با آنهاست.»

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More