شما صفحه ای از سایت قدیمی ایران اینترنشنال را مشاهده می کنید که دیگر به روز نمی شود. برای مشاهده سایت جدید به iranintl.com مراجعه کنید.

شناسایی «گروه تروریستی» وابسته به سپاه قدس در آلبانی

پلیس آلبانی روز چهارشنبه اعلام کرد یک شبکه شبه‌نظامی «تروریستی» ایرانی را که گفته می‌شود در حال طراحی حمله به اعضای سازمان مجاهدین خلق در این کشور بودند، شناسایی کرده است. 

آردی ولیو، رییس پلیس آلبانی، روز چهارشنبه اول آبان‌ماه گفت شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران مشغول هدایت یک «گروه تروریستی فعال» علیه اعضای سازمان مجاهدین خلق در آلبانی بوده است. 

شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران به سپاه قدس شهرت داد و فرماندهی آن بر عهده قاسم سلیمانی، از نظامیان بانفوذ در جمهوری اسلامی است.  

ولیو از جزئیات عملیات این شبکه ایرانی یا بازداشت‌های احتمالی چیزی نگفت.

بیانیه منتشرشده از سوی پلیس آلبانی توضیح داد دو مقام عالی‌رتبه امنیتی ایران از تهران این گروه تروریستی را هدایت می‌کرده‌اند. 

بر اساس این بیانیه، این شبکه ایرانی با گروه‌های سازماندهی‌شده تبهکار در ترکیه در ارتباط بوده و به کمک یکی از اعضای سابق سازمان مجاهدین خلق اقدام به جمع‌آوری اطلاعات از اعضای این سازمان در آلبانی کرده است.

در همین حال، ولیو اضافه کرد پیشتر در ماه مارس عوامل وابسته به حکومت ایران قصد انجام یک حمله دیگر به اعضای سازمان مجاهدین خلق را داشتند که در نهایت این حمله خنثی شد. 

آلبانی سال گذشته سفیر ایران و یک دیپلمات دیگر را به علت «فعالیت‌های غیرقانونی» که گفته می‌شد امنیت این کشور را با خطر مواجه کرده بودند، اخراج کرد.  

سازمان مجاهدین خلق تا سال ۲۰۱۲در فهرست گروه‌های تروریستی وزارت خارجه آمریکا قرار داشت. حدود دو هزار و ۵۰۰ نفر از اعضای این سازمان در سال ۲۰۱۴ از عراق به آلبانی رفتند.

 

تازه چه خبر؟
سازمان حقوق بشر ایران به نقل از منابع آگاه از «مرگ مشکوک» شاهین ناصری، از شاهدان شکنجه نوید افکاری، در سلول انفرادی زندان تهران بزرگ خبر داد. برادر...More
طالبان اسامی شماری از افراد از جمله دو نفر از فرماندهان نظامی طالبان را که به سمت‌های مهم دولتی منصوب کرده است، اعلام کرد. به گفته ذبیح‌الله مجاهد،...More
حسن زرقانی دادستان مشهد از بازداشت شش متهم پرونده کودک‌ربایی در این شهر خبر داد و اعلام کرد که متهم اصلی پرونده هنوز دستگیر نشده وفراری است. زرقانی...More
پارلمان اروپا در قطعنامه‌ای اعلام کرد گروه شبه‌نظامی حزب‌الله لبنان که بارها وفاداری ایدئولوژیک قوی خود به جمهوری اسلامی را نشان داده، دولت لبنان را...More
ارتش سودان در بیانیه‌ای که از تلویزیون دولتی این کشور پخش شد، اعلام کرد تلاش برای کودتا را خنثی کرده و اوضاع تحت کنترل است. یک عضو شورای حکومتی سودان...More